مواد غذایی> معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به موضوع امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: ما بوفه‌های مدارس را نشانه گرفته‌ایم و سال گذشته در قالب دستورالعمل‌هایی اعلام کردیم که سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار در بوفه‌ها ارائه نشود که بیش از 99 درصد مدارس آن را رعایت کردند.

مهرزاد حمیدی با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در راستای ارتقای بهداشت و سلامت دهان و دندان دانش آموزان اظهار کرد: افزایش تعداد یونیت‌های سیار و ثابت دندانپزشکی در استان‌ها در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 90 درصد دانش آموزان را تحت پوشش وارنیش فلوراید بردیم . امسال نیز آموزش‌های لازم در زمینه سلامت و بهداشت به معلمین و مدیران داده شده و مربیان بهداشت تحت آموزش های ضمن خدمت قرار گرفته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین به بحث امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: ما بوفه‌های مدارس را نشانه گرفته‌ایم و سال گذشته در قالب دستورالعمل‌هایی اعلام کردیم که سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار در بوفه‌ها ارائه نشود که بیش از 99 درصد مدارس آن را رعایت کردند.

حمیدی ادامه داد: در 20 هزار مدرسه مروج سلامت نیز اعلام کردیم که علاوه بر سوسیس و کالباس و نوشابه، عرضه چیپس و پفک هم ممنوع هستند.

وی همچنین با بیان اینکه چون در تعدادی از مدارس در مدیریت بوفه‌ها، سلیقه‌ای اعمال می‌شد گفت: مدیریت یکپارچه‌ای در مدیریت بوفه‌ها برقرار و سازمان دانش آموزی با سیاست‌ها و نظارت‌های مستقیم ما بر بوفه‌ها اعمال مدیریت می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر بازرسی کارشناسان ما، در تمام مدارس به روی مراکز بهداشتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی باز است تا هر زمان تمایل داشتند از لحاظ رعایت بهداشت از مدارس بازدید کنند. گزارش مشترک سال گذشته ما با وزارت بهداشت نشان داد 99 درصد مدارس بهداشت را رعایت کرده‌اند، البته از 105 هزار مدرسه سطح کشور تنها 35 هزار مدرسه بوفه دارند.

منبع:ایسنا
کد خبر 37a2c92cf816482eaf22529753bf1930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =