کشاورزی> براساس گزارش رسمی گمرک در آذر ماه ۱۶ میلیون دلار برنج از آمریکا وارد شده در حالی که در نامه الزامات توافق برجام بر ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از این کشور تاکید شده است.

براساس آمارهای رسمی از حجم تجارت خارجی کشور، فقط در آذرماه امسال از کشورهای تایلند، پاکستان، منطقه آزاد چابهار، هند، امارات، آمریکا، ترکمنستان و سایر کشورهای خارجی محصول برنج به کشور وارد شده است. سرجمع واردات این محصول فقط در آذرماه 507 میلیون و 707 هزار و 502 دلار بوده است.




واردات برنج از کشور آمریکا در حالی طی آذرماه امسال به کشور صورت گرفته که طبق نامه مقام معظم رهبری در الزامات اجرای توافق برجام، بر ممنوعیت واردات و استفاده از اقلام و مواد مصرفی کشور آمریکا، تأکید شده است، اما در حال حاضر بیش از 29 میلیون تن برنج فقط از کشور آمریکا که مبدأ آن محرز شده وجود دارد و اینکه حجم واردات از این کشور بیشتر باشد نیز محتمل است.

پیش از این محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت هم در تاریخ 9 آبان ماه سال جاری در نامه ای به معاونین و روسای سازمانهای صنعت،معدن و تجارت استانها بخشنامه ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از کشور آمریکا را ابلاغ کرد.

منبع:فارس
کد خبر 37e50c9ea7fd484b984c92b610b7a4e6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =