۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
رییس کمیسیون بازرگانی داخلی و خدمات توزیعی اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات شکر به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی تا پایان فصل برداشت چغندر ممنوع شد و ثبت سفارش این محصول در بهمن ماه انجام خواهد شد.

خسرو فروغان گران‌سایه اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه فصل برداشت چغندر است، ثبت سفارش برای واردات شکر به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی ممنوع است.

وی افزود: نوع ارز برای واردات آتی هنوز مشخص نشده است.

به گفته رییس کمیسیون بازرگانی داخلی و خدمات توزیعی اتاق بازرگانی ایران پس از مشخص شدن میزان برداشت چغندر داخلی (بهمن) و تعیین نیاز واردات، ثبت سفارش انجام و در بهمن اجازه واردات داده می‌شود.

وی اظهار کرد: میزان شکر موجود نشان می‌دهد تا پایان سال کمبود شکر و افزایش نرخ نخواهیم داشت.

در تیرماه امسال علیرضا اشرف، عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع قند و شکر اعلام کرده بود با توجه به موجودی حدود یک میلیون و 300 هزار تنی قند و شکر در کشور و تولید این محصول به همین میزان در سال جاری، دولت باید از ادامه واردات این محصول جلوگیری کند.

به گفته وی موجودی قند و شکر در انبارهای کارخانه‌ها و واردات آن‌ها به اضافه میزان واردات دولت به حدود یک میلیون و 300 هزار تن می‌رسد که با توجه به پیش‌بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تنی شکر در سال جاری که از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود می‌توان گفت که در پایان سال جاری حدود 700 هزار تن از تولید این محصول برای سال آینده باقی می ماند.

منبع:ایسنا
کد خبر 3f1620ef50434d45a207b090779ae42f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =