مشاور رئیس دامپزشکی کشور با بیان اینکه عدم امضای پروتکل قرنطینه دامی مانع صادرات تخم‌مرغ به روسیه نیست، گفت: برقرار نکردن ارتباط با تجار روسی، تضمین سرمایه و مبادلات پولی مانع اصلی صادرات مواد پروتئینی به این کشور است.

محسن مشکات معاون سابق پیشگیری و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد امضا پروتکل قرنطینه دامی بین دو کشور ایران و روسیه گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم ولی فکر می‌کنم هنوز چنین پروتکلی بین دو کشور امضا نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون پروتکل قرنطینه دامی بین دو کشور امضا نشده است، افزود: بدون وجود این پروتکل هم هر کشوری می‌‌تواند از نظر رعایت مقررات قرنطینه‌ای ضوابط مربوط به خودش را اعمال کند و عدم وجود این پروتکل مانعی برای اجرای ضوابط قرنطینه‌ای بین کشورها نمی‌شود در حالیکه امضا پروتکل روابط را شفاف‌تر می‌کند.

مشاور رئیس سازمان با بیان اینکه عدم وجود پروتکل قرنطینه دامی به معنای غیرمجاز بودن صادرات و واردات دامی بین دو کشور نیست، تصریح کرد: وجود پروتکل قرنطینه دامی بین دو کشور به صادرات و واردات مواد پروتئینی کمک می‌کند.

مشکات در پاسخ به این سؤال که اگر این موضوع مانع صادرات نیست، چرا صادرات تخم‌مرغ به کشور روسیه به دلیل عدم امضا پروتکل قرنطینه دامی به تعویق افتاده است، گفت: مشکل عدم صادرات تخم‌مرغ پروتکل نیست بلکه مشکل آنها برقرار نکردن ارتباط با تجار روسی، تضمین سرمایه و تبادل پولی است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بدون وجود پروتکل قرنطینه دامی با کشورهای دیگر صادرات مواد پروتئینی به بسیاری از کشورها انجام می‌شود، بیان داشت: با صحبت‌هایی که در چند روز گذشته با آقای طلاکش دبیر ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ داشتم ایشان مشکل صادرات تخم‌مرغ به روسیه را مسائلی از قبیل مبادلات پولی و رایزنی‌های اولیه عنوان کردند و به مسئله عدم وجود پروتکل اشاره‌ای نکردند.
کد خبر 420f50dd232e47e6bdd24c595398fd75

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =