رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان بابت غرامت معدوم سازی دام، مبلغ 12 میلیارد تومان به دامداران بدهکار است.

مهدی خلج افزود: این بدهی تنها مربوط به سال 93 نیست بلکه بخشی از آن به سالهای 91 و 92 مربوط می شود که روی هم انباشته شده است.

وی اظهار داشت: بدیهی است؛ از مجموع 12 میلیارد تومان بدهی حدود هشت میلیارد تومان آن در اعتبارات ما دیده شده است، اما به طور حتم روند مبادله موافقتنامه، تخصیص اعتبار، دریافت پول از خزانه و تحویل آن به استان های کشور زمان بر خواهد بود.

وی تصریح کرد: معتقدم سازمان دامپزشکی برای پرداخت کامل غرامت دامداران باید خسارت جبرانی از دولت دریافت کند، هرچند در این راستا با مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مذاکرات لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه درنیمه دوم سالجاری نیز مبلغ دیگری از خسارات به اعتبار مذکور اضافه خواهد شد، گفت: به دنبال تامین و تخصیص اعتبارات برای پرداخت هرچه سریعتر غرامت دامداران هستیم و امیدواریم منابع اعتباری آن بزودی تامین و تا پایان سال 93 به حساب دامداران واریز شود.

** پرداخت 10 میلیاردتومان به دامداران برای غرامت بیماری لمپی اسکین

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درخصوص غرامت بیماری لمپی اسکین دامی نیز گفت: طبق مصوبه دولت، برای پرداخت غرامت این بیماری به طور مجزا مبلغ 10 میلیارد تومان تخصیص یافت که مبادله موافقتنامه آن در حال انجام است.

خلج اظهار داشت: در تلاشیم غرامت ناشی از بیماری لمپی اسکین بزودی به دامداران سراسر کشور پرداخت شود.

وی افزود: این مبلغ برای پرداخت غرامت به دامداران (بابت معدوم سازی دام های بیمار)، عملیات واکسیناسیون، اعمال ضوابط قرنطینه ای، خرید سم و عملیات سمپاشی در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

منبع:ایرنا
کد خبر 439e8f5adbbc4d78807d58f9b82af6f4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =