طرح توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری طی اسفند 1400و فروردین 1401 اعلام شد

مواد غذایی> اقتصاد غذا – مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران طرح توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری طی اسفند 1400و فروردین 1401 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، متن نامه یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خطاب به استانداران سراسر کشور به شرح زیر است: 
استانداران محترم سراسر کشور
موضوع: طرح توزیع برنج و شکر اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱
با سلام
احتراما" در اجرای مصوبات جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲ قرارگاه امنیت غذایی و ابلاغیه های شماره ۱۴۰۰/۵۰۰/۷۹۲۸۷ و شماره ۱۴۰۰/۵۰۰/۷۹۲۸۶ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۳ معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت متبوع، در ادامه طرح های جاری توزیع کالاهای اساسی (برنج و شکر) با هدف ثبات قیمت ها و حفظ آرامش بازار در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۱، مجددا" مقدار هفتاد هزار تن شکر سفید (سی هزار تن برای مصارف خانوار و ۴۰ هزار تن برای صنف وصنعت) و همچنین مقدار ۶۰ هزار تن برنج وارداتی در انواع هندی و تایلندی متناسب با موجودی انبارها برای عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار داده شده است که فرآیند اجرای آن به شرح ذیل برای استحضار و اقدام مقتضی اعلام می گردد.
۱- نوع و قیمت کالا:
طرح توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری طی اسفند 1400و فروردین 1401 اعلام شد
۲-تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار می باشد تا از طریق شبکه های منتخب اعم از فروشگاه های زنجیره ای - تعاونی های مصرف - اصناف منتخب - مراکز عرضه مستقیم کالا - میادین میوه و تره بار و ۰۰۰ در سطح کشور توزیع گردد.
 ۳-ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استانها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تخصیصی را به عهده خواهند داشت.
تبصره ۱: تخصیص برنج مربوط به استان های تولید کننده برنج شامل (گیلان و مازندران) با درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام خواهد شد.
 ۴- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان - بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان - سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذی ربط به عمل آورند.
۵-مهلت جذب و توزیع کالاهای تخصیصی تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ می باشد. 
یزدان سیف
کد خبر 52197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    اهواز اصلا برنج نداره زده تمام شده کی میخواین شارژش کنید