ماجرای تعلل یک ساله در صدور مجوز ترخیص محموله ۱۱۰ تنی گوشت برزیلی چه بود؟

بر اساس اعلام گمرک دلیل عدم ترخیص محموله ۱۱۰ تنی گوشت، معطلی ۱۱ ماهه صاحب کالا در دریافت قبض انبار و عدم صدور مجوز دامپزشکی در چند ماه گذشته بود.

 گمرک ایران در خصوص معطلی حدودا ۱۷ ماهه یک محموله ۱۱۵ تنی گوشت منجمد وارداتی در بندرعباس  اعلام کرده است، مشکل اصلی این محموله معطلی ۱۱ ماهه صاحب کالا در دریافت قبض انبار و عدم صدور مجوز دامپزشکی در چند ماه گذشته بود.

محموله مورد بحث پس از معطلی ۱۱ ماهه از زمان تخلیه تا صدور قبض انبار نهایتا در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ به گمرک اظهار و پس از ۲۰ روز معطلی جهت دریافت اجازه ترخیص از دامپزشکی نهایتا در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ از سوی سازمان دامپزشکی کشور نمونه برداری شد.

بدلیل اینکه لیبل های الصاق شده بر روی این گوشت های وارداتی مغایر با عنوان شرکت وارد کننده بود، از سوی دامپزشکی اجازه ترخیص داده نشد و مجوز ترخیص از گمرک از سوی دامپزشکی برای این محموله صادر نگردید.

بر اساس اعلام گمرک، نهایتا در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ پس از ورود دادستانی به این موضوع، سازمان دامپزشکی اجازه ورود این محموله را  تایید نمود و اجازه ترخیص داده شد.

لازم به ذکر است، دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی با دستور ویژه قضایی پس از معطلی بیش از یکساله در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داده بود./ تسنیم

کد خبر 54138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =