نان ۱۱ میلیون نفر در کشور دور ریخته می‌شود

مشاور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور گفت: ۳۵ درصد نان در کشور دور ریخته می‌شود در حالی که این مقدار نان ۱۱ میلیون نفر را تامین می کند.

به گزارش مهر، حمید اخوان با اشاره به اینکه عرضه نان سالم از دورریز این میزان نان جلوگیری می‌کند، گفت: استان مرکزی با اقدامات مؤثری که در تولید و توزیع نان کامل داشته، از استان‌های پیشرو در کشور است.

وی ادامه داد: بر تولید و عرضه نان سالم در دین اسلام تاکید شده است و استان‌های مرکزی و قم بهترین عملکرد را در تحقق این مهم داشته‌اند.

مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور تصریح کرد: عرضه نان بی‌کیفیت به دلیل گرانی آرد قابل قبول نیست و باید نان سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.

اخوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سلامت جامعه گفت: همه دستگاه‌ها در این موضوع گسترده دخیل هستند و تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی توضیح داد: در مساله آلودگی هوا یا موضوع نان سالم که در سلامت مردم تأثیرگذار هستند دستگاه‌های متعدد دخیل هستند و مردم نیز مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند.

مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور با تاکید بر اهمیت مسئله جوانی جمعیت یادآور شد: مقام معظم رهبری ۶ سال قبل این موضوع را گوشزد کردند که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت اما دولت مردمی به این امر مهم توجه ویژه دارد.

کد خبر 54571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =