یافته های یک بررسی جدید نشان می دهد زنانی که از میزان بالایی ماهی و اسیدهای چرب مصرف می کنند کمتر در معرض خطر از دست دادن قدرت شنوایی خود هستند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پیش از این متخصصان تغذیه و پزشکان در بررسی های خود دریافته بودند خوردن گوشت ماهی نه تنها پروتئین و آمینو اسید لازم برای بدن را تامین می کند بلکه باعث می شود فرد احساس سیری طولانی تری داشته باشد و در صورتیکه این ماده خوراکی در رژیم صحیحی گنجانده شود در کاهش وزن موثر است.

پزشکان آمریکایی بر اساس مطالعات جدید خود اظهار داشتند مصرف هر نوع ماهی با کاهش خطر از دست رفتن قدرت شنوایی مرتبط است. در واقع یافته های این مطالعه حاکی از آن است رژیم غذایی نقش مهمی در پیشگیری از کاهش قدرت شنوایی دارد.

در این بررسی اطلاعات مرتبط با 65 هزار و 215 زن در فاصله سال های 1991 تا 2009 میلادی مورد ارزیابی قرار گرفت. این پزشکان مشاهده کردند زنانی که در هفته دو تا سه وعده ماهی می خورند 20 درصد کمتر نسبت به افرادی که از این ماده خوراکی مصرف نمی کنند قدرت شنوایی خود را از دست می دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپرت، از دست رفتن قدرت شنوایی، بیماری مزمن و به شدت شایعی است که بخش غیر قابل اجتناب کهولت سن به حساب می آید با این وجود می توان از بروز آن پیشگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.
کد خبر 5ee5fb45562a42e489308071121a7ccf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =