فود پرس - کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران و اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران با يكديگر تفاهم‌نامه امضا كردند.

به گزارش فود پرس به نقل از روابط عمومی كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي ايران، در راستای اجرای تصمیمات جلسه مورخ 29/4/93 سازمان حمایت تولید مصرف کنندگان و تولید کنندگان این تفاهم‌نامه بین کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران و اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران که در این تفاهم‌نامه به ترتیب کانون و اتحادیه نامیده می‌شود با شرایط زیر مورد توافق قرار گرفت:


1. این تفاهم‌نامه از ابتدای مرداد تا پایان سال 93 جهت تحویل سبوس می‌باشد.


2. فهرست کارخانه‌ها و مقدار سبوس هر کارخانه حداکثر تا پنجم هر ماه از طرف کانون به اتحادیه اعلام می‌گردد.


تبصره: وظایف کانون و اتحادیه در استانها از طریق انجمن‌های صنفی کارخانجات آرد استان و اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان که تحت پوشش اتحادیه مرکزی می‌باشند، انجام می‌گیرد و هیچ سازمان و تشکل دیگری مجاز به صدور حواله و دریافت سبوس گندم نمی‌باشد و هرگونه حواله‌ای از طرف اتحادیه مرکزی دامداران ایران در سقف حواله صادره کانون معتبر خواهد بود.


3. اتحادیه با توجه به مقادیر اعلام شده هر کارخانه نسبت به توزیع سبوس بین ذینفعان مربوطه اقدام می‌نماید.


4. با توجه به اینکه بعضی استانها سبوس مازاد بر مصرف دارند اتحادیه مختار است نسبت به حمل آن جهت استانهای نیازمند اقدام نماید و هیچ‌یک از مسئولین استانی حق جلوگیری از خروج سبوس را نخواهند داشت.


5. بهای سبوس بر اساس نرخ اعلام شده از قرار هر کیلو 5200 ریال (شامل کیسه، سردوزی و بارگیری روی کامیون) می‌باشد.


6. اتحادیه موظف است پس از اعلام سهمیه‌ها توسط کانون ترتیبی بدهد که بهای سبوس هر کارخانه حداکثر تا 17 روز پس از تاریخ حواله به حساب کارخانه مربوطه واریز نماید. در صورت عدم واریز وجه در مهلت تعیین شده، جهت انباشتگی سبوس، کارخانه می‌تواند راسا نسبت به فروش آن مقدار سبوس که از وجه آن واریز نشده اقدام نماید.


7. اتحادیه موظف است برنامه حمل را براساس آمار تولید به گونه‌ای تنظیم نماید تا کل سبوس که وجه آن واریز گردیده است، حداکثر تا 20 وز پس از واریز وجه از کارخانه خارج گردد و در صورت عدم حمل تمام یا قسمتی از آن در مدت تعیین شده، مقدار باقی مانده جهت فروش در اختیار کارخانه خواهد بود. مبالغ ریالی این مقدار سبوس عودت و یا با توافق طرفین در حساب فی مابین برای ماههای بعد لحاظ خواهد گردید و در صورت عدم تحویل سبوس از طرف کارخانه در مدت معین شده کارخانه موظف است علاوه بر تحویل سبوس، هزینه تاخیر را به نسبت روزهای تاخیر بر مبنای 3 درصد در ماه به اتحادیه پرداخت نماید.


8. چنانچه کارخانه به دلیل موجه از تحویل سبوس در موعد مقرر خودداری نماید اتحادیه مراتب را فورا به کانون اعلام تا از طریق سایر کارخانه ها تامین گردد.


9. در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین موضوع در وهله اول با مذاکره و در غیر این صوت توسط هئیت سه نفره متشکل از یک نماینده کانون، یک نفر نماینده اتحادیه و یک نفر نماینده داور مرضی الطرفین حل و فصل خواهد گردید.


این تفاهم‌نامه در 9 بند و 1 تبصره در دو نسخه تنظیم گردیده  که هرب کدام حکم واحد داشته و نزد طرفین تفاهم‌نامه باقی خواهد ماند.

براي مشاهده متن تفاهم‌نامه کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران و اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران ابتدا فايل زير را روي رايانه خود ذخيره كرده و سپس آن‌را مشاهده نماييد.
کد خبر 66097f1123254fe096b35203687c548b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =