مواد غذایی> مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: امسال پیش بینی می‌شود که تولید قزل آلا به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تن برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی از کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی تولید قزل آلا خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها ناشی از استفاده از ارز آزاد، پرورش دهندگان مقداری تولید خود را کاهش دادند.

او افزود: امسال برخی تولیدکنندگان به سبب افزایش قیمت نهاده، ماهی ریزی نکردند یا با حداقل ظرفیت به امر تولید ادامه دادند.

نبی زاده ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت بچه ماهی، تولید قزل آلا با کاهش ۱۰ درصدی به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تن رسید.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های ماهیان سردآبی قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان و سالمون را ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان اعلام‌کرد.

او درباره آینده قیمت قزل آلا در بازار گفت: با توجه به افت تولید، قیمت قزل آلا افزایش می‌یابد، اما میزان آن به قدرت خرید خانوار بستگی دارد.

نبی زاده افزود: با ازدیاد تقاضا در ایام‌پایانی سال پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو قزل آلا ۴ تا ۵ هزار تومان افزایش یابد، در غیر این صورت شیب افزایش قیمت کند خواهد بود.

به گفته او، سازمان شیلات در تلاش است تا برای پرورش دهندگان نهاده را آماده و قیمت خوراک را کاهش دهد تا مردم از ماهی به عنوان غذای سالم استفاده کنند.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا تصریح کرد: امسال صادرات قزل آلا رشد خوبی داشته است و با افزایش قیمت ماهی در بازار داخل، تنها پرورش دهندگان که قرارداد دارند، مجبور به تهیه و خرید هستند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 6e25c1fd54c84da4834bbac0ae3b73de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =