تا روز گذشته 632 تن شیرخام در قالب طرح تضمین توسط تعاون روستایی استان تهران خریداری شده است.


مدیر تعاون روستایی استان تهران از اجرای موفق طرح تضمینی شیرخام در این استان خبر داد و گفت: طی هفت روز گذشته، در مجموع 632 تن شیرخام خریداری شده است.

محمدرضا حیدرقلی‌زاده افزود: شیرخام خریداری‌شده در روزهای مختلف 85، 93، 65، 57، 76، 50، 76 و 130 تن است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تضمین خرید شیرخام توسط دولت و به مباشری سازمان تعاون روستایی کشور و با همکاری اتحادیه‌های دامداران از هفته گذشته در استان تهران آغاز شد که تاکنون با استقبال چشمگیری روبه‌رو بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان تهران ادامه داد: شیرخام خریداری‌شده از دامداران به سرعت تبدیل به شیرخشک شده و در محصولات دیگر لبنی مورد استفاده قرار گرفته یا بخشی از آن برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

حیدرقلی‌زاده تصریح کرد: دامدارانی که قصد فروش شیر خود به قیمت تضمینی یک‌هزار و 440 تومان را دارند، باید با اتحادیه دامداران هماهنگ کرده و با گرفتن معرفی‌نامه، محصول خود را تحویل دهند.

وی یادآور شد: هر نوع شیرخامی را از دامداران با شرایط فوق خریداری می‌کنیم و تاکنون سقفی برای این نوع خرید تعیین نشده است.

حیدرقلی‌زاده در پایان تأکید کرد: در نخستین روزها، میزان خرید شیر به‌دلیل ناآگاهی دامداران کم بود، اما به مرور رو به گسترش است، زیرا قیمت مناسب و بالاتر از اندازه هر کیلوگرم شیرخام نسبت به بازار و سهولت کار، باعث شده است که افراد بیشتری برای این طرح کاندید شوند.

منبع:ایانا
کد خبر 6fc1d72a2abc45e6905e231bfbd352ad

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =