صنایع غذایی> معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس تاکنون از این اداره کل مجوز ورود دریافت نکرده اند، سلامت اینگونه محصولات مورد تایید نیست و قابلیت مصرف انسانی ندارند.

دکتر سهیل اسکندری، معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو گفت: تمامی اقلام وارداتی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فرآینده شده و مواد اولیه در صورتی که مجوز ورود از اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی را نداشته باشند غیر قابل مصرف انسانی میباشند.



وی افزود: از آنجائیکه فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس تاکنون از این اداره کل مجوز ورود دریافت نکرده اند، سلامت اینگونه محصولات مورد تایید نیست و قابلیت مصرف انسانی ندارند.

دکتر اسکندری اظهار داشت: مصرف کنندگان باید هنگام خرید و مصرف هرگونه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نسبت به مطالیه برچسب محصول اقدام و در صورتیکه فاقد مجوز ورود و یا ساخت می باشد ضمن عدم مصرف کالای مربوطه، موضوع را به معاونت های غذا و دارو سراسر کشور و یا روابط عمومی سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.



معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: گزارش بازرسی اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی حاکی از آن است که از مبادی غیرقانونی فرآورده های گوشتی نظیر سوسیسو کالباس از مبدا ترکیه، هلند ویرخی کشورها  وارد شده اند که به دلیل شبه شرعی و بهداشتی غیر قابل مصرف بوده و این اداره کل هماهنگی لازم را با معاونت بهداشتی جهت جمع آوری محصولات غیر مجاز و برخورد با متخلف بعمل خواهد آورد.



منبع:ایفدونا
کد خبر 723e633d77f74adfb85822ebd7412a33

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =