عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: لغو تحریم بانک مرکزی توسط اتحادیه اروپا به واردات کالاهای اروپایی به ویژه کالاهای اساسی و داروها کمک می‌کند.

ابوالحسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به لغو تحریم بانک مرکزی از سوی اتحادیه اروپا به بیان فاز جدید تجارت ایران و اروپا پس از لغو تحریم‌های بانک مرکزی توسط اتحادیه اروپا پرداخت.

وی اظهار کرد: لغو این تحریم‌ها به صادرات و واردات کمک فراوانی می‌کند و اثرات آن در واردات مشهودتر خواهد بود زیرا بخش اعظم تجارت ایران و اتحادیه اروپا واردات کالاهای اولیه صنعتی و قطعات یدکی است و لغو این تحریم‌ها به افزایش این واردات کمک می‌کند.

خلیلی افزود:‌ البته اولویت تجاری به کالاهای اساسی و داروها مربوط می‌شود. تحریم‌های آمریکایی هنوز برای تجارت بعضی از کالاها مثل نفت و پتروشیمی تاثیرگذار است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تحریم‌ها پله پله به وجود آمدند و لغو آن‌ها نیز به صورت پله‌ای صورت می‌گیرد. مهمترین نکته‌ای باید به آن توجه شود این است که بانک‌های عامل ایران بتوانند مقدمات تبادلات تجاری با بانک‌های اروپایی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: لغو تحریم‌ها نشان دهنده پیشروی در مذاکرات است و به زودی نتایج بهتری حاصل می‌شود.
کد خبر 74bbbf5dc78a4c1aba20351bbb13ebbd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =