موادغذایی> معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اگر در واحدی قیمت نان بیشتر از نرخ مصوب باشد، همکاران ما پرونده تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند.

بهنام نیک‌منش در مورد افزایش قیمت نان در برخی از واحدهای صنفی اظهار کرد: مبنای قیمتی نان همان نرخ مصوب سال 98 است. برخی از نانوایی‌ها اقدام به افزایش قیمت کرده بودند، البته می‌گفتند که با هماهنگی اتحادیه مربوطه این کار را می‌کنند. بلافاصله بازرسین ما با گشت مشترک تعزیرات وارد عمل شدند و بیشتر این نانوایی‌ها قیمت‌های خود را قیمت اولیه بازگرداندند.

وی ادامه داد: اگر در واحدی قیمت نان بیشتر از نرخ مصوب باشد، همکاران ما پرونده تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند.  

یک مسئول خاطرنشان کرد: البته تعداد متخلفین گسترده نبوده و اندک هستند که در مورد گران‌فروشی برای آنها پرونده تشکیل می‌شود و بعد از ارجاع به تعزیرات، این نهاد 2 تا 5 برابر این میزان برای آنها جزای نقدی تعیین می‌کند.

نیک‌منش در ادامه تصریح کرد: اتحادیه یک برداشتی داشته که می‌خواسته وزن را بیشتر کند و بر مبنای وزن بالاتر قیمت بیشتری بگیرند. برای مثال نان تافتون که 220 گرم است را تا 250 گرم برسانند و قیمت آن را افزایش دهند در حالیکه مصوب شورای آرد و نان 220 گرم با قیمت 550 تومان است. در واقع این موضوع پیشنهاد اتحادیه بوده که شورای آرد و نان آن را تصویب نکرده، بنابراین باید با همان وزن استاندارد مبالغ خود را دریافت کنند و دریافت بیش از نرخ مصوب تخلف است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران همچنین یادآور شد: در مجموع اگر کسی از مبلغ مصوب عدول کند تخلف محسوب شده و مردم می‌توانند از طریق تلفن 124، 135 و بازرسی‌های اتاق اصناف اطلاع دهند، بلافاصله بازرسین اعزام می‌شوند و برخورد قانونی انجام می شود.

به گزارش ایلنا، این در حالی است که قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه تعیین قیمت مصوب نان به استانداری‌های هر استان واگذار شده است، گفت: هر ساله در ابتدای سال بر اساس آنالیز هزینه‌های تمام شده، قیمت نان توسط استانداری‌ها تعیین و اعلام می‌شود، اما با توجه به اینکه سال 1400 را با ماه رمضان شروع کردیم این تغییر قیمت به بعد از این ماه موکول شد.

وی همچنین گفته بود، امسال تصمیم دولت بر آن بوده است که تا پایان ماه رمضان قیمت نان در سراسر کشور بدون تغییر باقی بماند و پس از پایان این ماه، استانداران اجازه دارند اقدام به تعیین نرخ نان و ابلاغ آن کنند. تا آنجه که ما مطلع هستیم آنالیز قیمت برای تعیین نرخ نان در هر استان آماده است و به محض پایان ماه رمضان اعلام خواهد شد.

منبع:ایلنا
کد خبر 787c4a278dc9439fbe8f0282ba19d0c1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    من خودم سنگگ کنجدی را در پاکدشت 5000 تومان خریدم که 500 گرم وزن داشت و پس از شکایت به تعزیرات دفعه بعد شد 7000 تومان