مواد غذایی> مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان از امروز این شرکت با ورود به بازار اقدام به خرید مرغ مازاد می‌کند.

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، آغاز عرضه مرغ منجمد این شرکت به بازار در هفته‌های اخیر منجر به کاهش قیمت مرغ شده، گفت: این موضوع صحت ندارد، چرا که شرکت پشتیبانی امور دام در هفته‌های اخیر مرغ منجمد به بازار عرضه نکرده است.

وی با بیان اینکه تولید بیش از نیاز داخل است، افزود: با توجه به مازاد تولید و کاهش قیمت مرغ، شرکت از امروز وارد بازار شده و شروع به خرید مرغ مازاد از تولید‌کنندگان کرده است.

ولی با تأکید بر اینکه این شرکت فقط مرغ درجه یک را براساس دستورالعمل تعیین شده از تولید‌کنندگان خریداری می‌کند، تصریح کرد: مرغ منجمد موجود در بازار توسط تولید‌کنندگان است و این شرکت هیچ مرغی به بازار عرضه نکرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: بخشی از ذخایر مرغ این شرکت برای ذخایر استراتژیک است و بخش دیگری از آن صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون این شرکت 30 هزار تن مرغ منجمد را صادر کرده، گفت: مرغ منجمد به کشورهای آفریقایی و عراق و افغانستان صادر شده است.

براساس این گزارش: در هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار حدود 1500 تومان کاهش داشت که دست‌اندرکاران این بازار علت کاهش ناگهانی قیمت را عرضه ذخایر مرغ منجمد به بازار عنوان کردند.

قیمت هر کیلوگرم مرغ امروز در میدان عمده فروشی بهمن 5 هزار و 100 تومان و هر کیلوگرم مرغ زنده حدود 3 هزار و 600 تومان است.

همچنین هر کیلوگرم مرغ (گرم و تازه) با قیمت حدود 5 هزار و 500 تا 6 هزار و 500 تومان در سطح شهر عرضه می‌شود.

همچنین قیمت مرغ منجمد داخلی در میدان فردوسی تهران هر کیلوگرم ۴۸۰۰ تومان است.

منبع:فارس
کد خبر 81333c2dd4b54c4095017577ee2df7b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =