معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی از واردات 53 هزار تن گوشت قرمز در نیمه نخست سال جاری خبر داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی از واردات 53 هزار تن گوشت قرمز در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

بخشنده با اشاره به اینکه میزان تولید گوشت قرمز نیاز مردم را تأمین نمی کند ، گفت : هم اکنون بازار گوشت قرمز اشباع شده و دام گوشتی روی دست دامدار مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت سفارش ها برای واردات گوشت قرمز مربوط به سال گذشته است و امسال هیچ گونه ثبت سفارشی انجام نشده است ، افزود : وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان صادرات دام زنده سبک و سنگین را آزاد کرد که تاکنون 500 هزار رأس دام به کشورهای همسایه صادر شده است.

معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از خرید تضمینی ذرت خبر داد و گفت: تاکنون 150 هزار تن ذرت از کشاورزان خریداری شده است.

بخشنده افزود: منابع مورد نیاز برای خرید تضمینی ذرت به موقع تأمین نشد، به همین علت پرداخت ها به کشاورزان به تعویق افتاد.

وی گفت: با اختصاص اعتبار ، پول خرید ذرت به کشاورزان از هفته گذشته در حال پرداخت است.

معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد و افزود: این اعتبار در اختیار هفت بانک قرار گرفته است و هر بانک 150 میلیارد تومان در اختیار دارد و تاکنون 300 میلیارد تومان از مجموع کل اعتبار در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار گرفته و تمام بدهی ها به کشاورزان پرداخت شده است.

بخشنده درباره ذخایر گوشت قرمز ، مرغ ، برنج و شکر گفت: در گوشت قرمز و گوشت مرغ ذخایر خوبی داریم و واردات در این بخش براساس برنامه انجام خواهد شد و برای ساماندهی بازار گوشت مرغ بر صادرات محصول تاکید داریم.

وی افزود: هم اکنون به علت میزان ذخیره قابل توجه برنج و شکر هیچ گونه ثبت سفارشی برای واردات انجام نمی شود.

منبع:فارس

کد خبر 9d7bafba9c5b481cba853b559f986a94

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =