کشاورزی> مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم تولیدات زراعی، باغداری و سنتی در بهار سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل تر از آن، افزایش داشت.

مرکز آمار ایران با ارائه گزارش شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی فصل بهار ۱۳۹۴ اعلام کرد: شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر است با ۲۲۳.۸۴ که نسبت به فصل قبل ۲۴.۰۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴.۱۷ درصد افزایش یافته است. درصد تغییر چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با ۳.۱۱ درصد است.

تغییرات شاخص بخش های زراعت، باغداری و دامداری سنتی نیز به شرح ذیل است:

- شاخص گروه "غلات" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۳۳.۲۱ است که نسبت به فصل قبل ۱۶.۰۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۴.۳۷ درصد می باشد.

- شاخص گروه "سبزیجات" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۵۵.۵۰ است که نسبت به فصل قبل ۸۷.۴۵ درصد افزایش یافته است.

میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۱۸.۵۴ درصد می باشد.

شاخص گروه "میوه ها و میوه های آجیلی" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۷۶.۷۴ است که نسبت به فصل قبل ۵۸ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۸.۸۰ درصد می باشد.

- شاخص گروه "دانه ها و میوه های روغنی" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۹۲.۸۸ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰.۷۰ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲.۳۶ درصد می باشد.

- شاخص گروه "محصولات نوشابه ای و ادویه ای" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۵۰.۵۰ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۶۱ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۵.۲۱ درصد می باشد.

- شاخص گروه "توتون و تنباکو" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۰۳.۷۰ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲.۲۳ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۱۰.۸۸ درصد می باشد.

- شاخص گروه "گیاهان در ساخت شکر" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۴۹.۵۱ است، که نسبت به فصل قبل ۵.۲۹ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۸.۵۳ درصد می باشد.

- شاخص گروه "مواد خام طبقه بندی نشده" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۹۱.۱۴ است که نسبت به فصل قبل ۲۶.۵۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۸.۱۴ درصد می باشد.

- شاخص گروه "حیوانات و محصولات حیوانی" در فصل بهار سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۰۵.۴۰ است که نسبت به فصل قبل ۱۹.۱۸ درصد افزایش یافته است.

میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲.۱۰- درصد می باشد.

منبع:مهر
کد خبر b00b415f597b4896855242899e2a876b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =