۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
بلوار میرداماد یکی از بهترین خیابان‌های تهران است. البته شلوغ و خیلی وقت‌ها پرترافیک. در این خیابان پر رفت آمد یک رستوران ایتالیایی-فرانسوی تقریباً یک سال است که فعالیت می‌کند. صاحب رستوران آلپای در سال ٩١ تصمیم به آغاز فعالیت گرفت و در آن زمان با همکاری حسین بهرامی این رستوران را در بهمن سال ٩٢ افتتاح کردند.

آلپای جایی بین ایتالیا و فرانسه

فضای رستوران ایتالیایی‌ست؛ اما نحوه سرویس فرانسوی است. جایی دنج و راحت برای گذرانِ چند ساعتِ پر آرامش در شلوغی خیابان میرداماد. منو بسیار مرتب و مختصر طراحی‌شده، در واقع به شکلی است که با یک نگاه همه‌چیز مشخص است. رنگ‌بندی به‌کاررفته در تم اصلی رستوران چشم‌نواز است. سالن اصلی رستوران را که پشت سر بگذارید با فضای زیبای بالکن روبرو خواهید شد بالکنی که به حتم در کنار شلوغی شهر برای شما لذت‌بخش خواهد بود. شاید فضای بسیار زیبای بالکن آلپای را در کمتر رستورانی دیده باشید. در مسیری که برای رفتن به بالکن باید طی ‌کنید جعبه‌ای چوبی زیبایی با محتویات سیگار برگ حتماً نظر شمارا جلب می‌کند که اگر اهلش باشید برای شما جذاب خواهد بود.
چه زوج باشید و یا جلسه مهم کاری داشته باشید؛ آلپای بهترین انتخاب برای شما است. هم آن‌قدر عاشقانه است که زوج‌ها در آن راحت باشند و هم آن‌قدر راحت که جلسات کاری خشک کسل‌کننده به‌راحتی به اتمام برسد.





در رستوران آلپای هر کاری به‌صورت تیمی و گردشی انجام می‌شود. افراد با تخصص‌های خاص خودشان با همدیگر فعالیت می‌کنند. سرکار خانم یار خدایی مدیریت رستوران آلپای در رشته مدیریت هتلداری تحصیل کردند و تجارب بسیار زیادی در امر رستوران‌داری و hospitality دارند که این خود به مجموعه کمک بزرگی می‌کند تا هرکس به‌درستی کار خود را انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های رستوران آلپای آشپزخانه آن است. آشپزخانه این رستوران مجهز به «تجهیزات پیشرفته» و به‌روز است و غیرازآن استانداردهای بهداشتی در آن به‌درستی رعایت می‌گردد. ازآنجایی‌که کیفیت هر اتفاقی که در آلپای می‌افتند برایشان خیلی مهم هست هر کاری با دقت خاصی انجام می‌شود.






در آلپای چه چیزهایی سرو می‌شود؟

منو ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و فرانسوی است.

از بین سالادها اگر سالاد گاردن را انتخاب کنید در فصل زمستان با اووکادو همراه است و در فصل تابستان با سیب ترش که با سس مخصوص سرآشپز سرو می‌شود.. پیشنهاد خوب و گرم برای پیش‌غذا سوپ اسفناج است که با داشتن یک تخم‌مرغ در وسط آن سرو آن را بسیار خاص می‌کند.

پاستا، پنه، پیتزا هم در منو طرفداران خاص خودش را دارد. یکی از موارد مهم در پیتزاها این است که خمیر به‌صورت روزانه و توسط پرسنل آشپزخانه تهیه می‌شود.

استیک‌ها هم با سس‌های مخصوص به‌صورت مجزا و به انتخاب مهمانان سرو می‌شود. اسامی تک‌تک سس‌ها در منو نوشته‌شده است.





استیک‌ها همگی به‌غیراز دایان به‌صورت گریل آماده می‌شود اما دایان با موادی که گوشت در آن مزه دار شده طبخ می‌شود.
غذاهای دریایی نیز شامل سلمون تازه، شاه‌میگو هست. قسمت دیگر منو شامل گوشت ماکیان و پرندگان هست؛ که هر یک با طبخ مخصوص و سس انتخابی سرو می‌شود.

قسمت جذاب منو، منوی صبحانه است. منویی کامل و خوشمزه که شامل صبحانه انگلیسی، ایرانی، انواع پنکیک، کرپ، املت‌ها و …است.

منو کافه بر اساس استانداردهای انجمن قهوه آمریکا SCAA طراحی‌شده و تیم حرفه‌ای توسط با ریستا مهدی مهر پور آموزش‌دیده‌اند. تمامی قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد بر اساس استانداردهای بین‌المللی می‌باشند. مواد مصرفی در کیک‌ها از بلژیک و انگلیس آورده می‌شود و در پخت کیک‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.




ظرفیت اصلی آلپای حدوداً ۱۰۰ نفر است. حق سرویس ۱۵ ٪ و در آینده‌ای نزدیک عضو فیدیلیو کلاب خواهد شد. بیرون بر رستوران در حال حاضر بیشتر بر روی پیتزاها متمرکز است. اما قرار است در آینده گسترده‌تر و بزرگ‌تر شود و شامل غذاهای بیشتری باشد.


 یکی از قسمت‌های مهم مجموعه آلپای برگزاری مراسم و رویدادهاست؛ که آماده سرویس‌دهی هست و مدیریت این قسمت بر عهده سرکار خانم داوودی است.

فراموش نکنید پروموشن‌های ویژه آلپای برای دو ماه آینده اجرا خواهند شد.









تلفن: 26401852 - 26401854

آدرس: میرداماد، نبش مسجدالغدیر. مجتمع پاسارگاد، طبقه اول


منبع:فیدیلیو
کد خبر b828acc2297b4c66afed23f856906b8f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =