مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران، گفت:‌ در جلسه روز گذشته دولت با صنایع لبنی و انجمن دامداران تنها پرداخت 225میلیارد تومان یارانه شیر خام سه ماهه اول سال جاری مصوب شد و بقیه مطالبات به بعد، و پس از انجام کارهای کارشناسی موکول شد.


حسین چمنی مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران  در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ،گفت: در جلسه روز گذشته دولت،‌صنایع شیر و انجمن دامداران تنها پرداخت 225 میلیارد تومان یارانه شیر خام سه ماهه اول سال جاری مصوب و این مبلغ به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد.

وی افزود: بقیه مطالبات دامداران از جمله خرید شیر خام توسط صنایع لبنی به قیمت مصوب 1440تومان و افزایش 11درصدی قیمت لبنیات و یا پرداخت یارانه به صنایع بابت خرید شیر خام از دامداران با قیمت 1440تومان به بعد و پس از انجام کارهای کارشناسی موکول شد.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران، اظهار داشت: همچنین در جلسه روز گذشته بحث توزیع رایگان شیر در مدارس مطرح شده که گویا 150میلیارد تومان یارانه دولت بابت انجام این کار به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شده و قرار است بقیه یارانه 150 میلیارد تومانی در روزهای آتی واریز شود.

چمنی تصریح کرد: سرانه مصرف شیر در خوشبینانه‌ترین حالت در کشور 80 کیلوگرم و سرانه تولید شیر 102کیلوگرم است.

وی افزود: در حالیکه سرانه مصرف شیر در برنامه پنجم توسعه 167کیلوگرم عنوان شده اما اجرای سیاست‌ها از مرحله اول توسعه تا کنون به گونه‌ای بوده که همواره در مصرف شیر با کاهش مواجه شده‌ایم.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران، بیان داشت:‌ بانک مرکزی سال گذشته اعلام کرد که پس از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها مصرف شیر 24 درصد کاهش یافته است.

چمنی تصریح کرد: افزایش قیمت و هزینه‌ها باعث کاهش مصرف شیر می‌شود و هزینه کاهش مصرف شیر بسیار بیشتر از صرفه‌جویی که دولت در عدم پرداخت یارانه انجام می‌دهد است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شیر خام ممتاز از دامداران با قیمت 1200تومان خریداری می‌شود،‌ اظهار داشت:‌پس از افزایش 15درصدی قیمت لبنیان شیر خام ممتاز با 100تومان افزایش قیمت از دامداران خریداری می‌شود و قیمت خرید آن از 1100تومان به 1200تومان افزایش یافت.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران، گفت: از 15 درصد افزایش قیمت محصولات لبنی 8درصد به دامداران پرداخت می‌شود در حالیکه پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صنایع با 12 درصد افزایش هزینه مواجه شده است.

وی افزود: صنعت لبنیات سود بسیار کمی نسبت به سایر صنایع دارد به طوریکه سود حاصل از تولید محصولات لبنی فقط 3درصد است.

منبع:فارس
کد خبر c1b7ce0dfd19422fb6d446142266a7ac

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =