رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران گفت: فروش میوه‌های باغی از جمله مرکبات به روسیه بهترین مزیت بازرگانی ایران در بخش تولید داخل است.

شاهرخ ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: درخواست‌های کالایی روسیه در حال بررسی است و کالاهایی که بتوانیم در داخل تولید کنیم را به روسیه صادر می کنیم.

وی گفت: به‌طور کلی روس‌ها می‌خواهند محصولاتی که قبلا از اروپا می‌خریدند اکنون از ایران بخرند. ما در داخل برای میوه‌های باغی به خصوص مرکبات هیچ‌گونه کمبودی نداریم و قادر به صادرات آن به میزان زیادی هستیم.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران افزود: عید امسال و بعد از عید، انبارهای میوه‌ شمال پر از مرکباتی بود که به دلیل عدم تقاضا از بین رفت. این نشان می‌دهد تولید ما زیاد است و نیازی از این بابت نداریم اما این‌که چه محصولاتی را دقیقا قرار است صادر کنیم باید نیازهای روسیه به‌طور جزئی گفته شود تا در تولید داخل بررسی کنیم.

به گفته وی آنچه تا به حال گفته شده فقط در حد جلسات بوده و هنوز وارد عمل نشده است.

ظهیری اظهار کرد: بسیاری از اقلام خواسته شده از طرف روسیه محصولاتی است که خود ما وارد می‌کنیم و به طور طبیعی نمی‌توانیم آنها را تولید کنیم. بخشی از کالاهای کشاورزی مثل گندم نیز خود ما از روسیه وارد می‌کنیم و با توجه به کم‌آبی به وجود آمده امسال علاقه‌مند هستیم سیاست توسعه کشت گندم را از برنامه‌ خودکفایی حذف و گندم وارد کنیم.
کد خبر c2e2919000494dfc8e6aa92dee245b3b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =