مواد غذایی> رییس سازمان شیلات از صادرات بیش از 100 هزار تن ماهی قزل آلا به روسیه به عنوان دومین محموله صادراتی شیلاتی به این کشور خبر داد و گفت: تعرفه‌های صادرات به این کشور بالاست و برای کاهش آن و شتاب گرفتن صادرات محصولات شیلاتی به روسیه پیشنهاد تجارت ترجیحی با این کشور را داده‌ایم.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: پس از صادرات 30 هزار تن میگو به عنوان اولین محموله صادراتی به روسیه، توانستیم بیش از 100 هزار تن ماهی قزل آلا را نیز برای تست بازار این کشور صادر کنیم اما تعرفه‌های ورود محصولات شیلاتی به روسیه بالاست و درصدد کاهش آن هستیم.

وی افزود: تعرفه‌های صادرات محصولات شیلاتی به روسیه به طور متوسط بالاتر از 25 درصد است که درصددیم این تعرفه‌ها را برای توجیه‌پذیرتر شدن صادرات محصولات شیلاتی ایرانی به روسیه و ترغیب صادرکنندگان ایرانی کاهش دهیم.

رییس سازمان شیلات ادامه داد: در این راستا در تلاشیم تا پیشنهاد خود را مبنی بر اضافه شدن روسیه به لیست کشورهای طرف قرارداد برای تجارت ترجیحی اضافه کنیم تا بتوانیم با تعرفه‌های ترجیحی و پایین‌تر از سطح کنونی صادرات محصولات شیلاتی به روسیه را افزایش دهیم.

صالحی درباره وضعیت هوای خوزستان و مشکلات احتمالی به وجود آمده برای آبزی پروران این استان اظهار کرد: آبزی پروران برای حضور در مزرعه خود و مدیریت مزرعه با مشکل مواجه شده‌اند که البته با کمک مسوولان اداره شیلات استان تاکنون گزارشی مبنی بر بروز مشکل یا شیوع بیماری در این استان ارائه نشده است.

وی گفت: گرچه ممکن است با گردوغباری که در استان خوزستان ایجاد شده مشکلاتی برای پرورش دهندگان شیلاتی به وجود آید و به عنوان مثال استخر آنها گل‌آلود شود اما آبزی پروران خود برای مقابله با این مشکل و مدیریت مزرعه، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و کارشناسان سازمان شیلات نیز به آن ها کمک خواهند کرد.

منبع:ایسنا
کد خبر c96638dba8b643bd8f45e2f191de445c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =