۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
غذا و تغذیه> دکتر ابراهیم فلاحی با بیان اینکه نیاز است از همه غذاها استفاده شود، اما برای جلوگیری از چاقی مقدار غذای مصرفی (حجم غذا) کم باشد، اظهار کرد: در این باره نیاز است رسانه‎ها برنامه‎هایی را برای حضور کارشناسان و متخصصین تعذیه برای آگاه‎سازی مردم ترتیب دهند.

وی با بیان اینکه عامل چاقی، سیب‎زمینی، برنج و نان نیست بلکه افراد برای تامین نیازهای خود باید علاوه بر این مواد ذکر شده از سبزیجات، میوه‎جات و لبنیات که دارای انرژی هستند، استفاده کنند، افزود: اگر فردی سالم باشد اما از چاقی رنج می‎برد، اگر یک هفته غذا نخورد، طبیعی است که وزنش کم می‎شود اما این کاهش وزن مقطعی است.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه رژیم‎های اینترنتی که برای درمان چاقی تجویز می‎شوند، قبول ندارم، بیان کرد: انجام دستورات رژیم‎های اینترنتی باعث ایجاد سنگ‎های صفراوی، کلیوی، چروک پوست و کم شدن آب بدن می‎شود و پس از یک هفته فرد به حالت اولیه خود بازمی‎گردد.

وی کاهش وزن را بحثی تخصصی دانست و با تاکید بر اینکه برای کاهش وزن نیاز است، بافت‎های چربی کم شوند، اضافه کرد: باید به منظور جلوگیری از عارضه چاقی علاوه بر کاهش حجم غذا، بخشی از وعده غذایی نیز به سبزیجات (سالاد) اختصاص داده شود.

فلاحی بیان کرد: برای کاهش وزن نیاز نیست برنج، ماکارونی و سیب‎زمینی حذف شو،د بلکه باید به مقدار کم در وعده‎های غذایی از آنها استفاده شود.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر d8bb2c39b3f14cdda178dcbb35cd2554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =