مواد غذایی> رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا کنون 19 شرکت ایرانی صادر کننده آبزیان مورد تایید روسیه قرار گرفته اند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مهدی خلج گفت: اخیراً تعدادی از شرکت هایی که کارگاه های فرآوری آبزیان پرورشی مانند قزل آلا را داشتند و همچنین کارخانه های صنایع لبنی را به روسیه معرفی کرده ایم.
وی ابراز امیدواری کرد که کارگاه های فرآوری آبزیان پرورشی که در نواحی مرکز و شمال کشورمانند تهران، مازندران و کردستان هستند و به طرف روسی معرفی شده اند، مورد تایید قرار گیرند.

خلج تصریح کرد: با تایید این کارگاه ها و قرار گرفتن نام آنها بر روی سایت فدراسیون و اتحادیه گمرکی روسیه، تجار ما می توانند صادرات خود را از این کارگاه های فرآوری آغاز کنند.

وی با بیان این که الزامات بهداشتی، خط قرمز همه کشورها در تبادل کالاهای کشاورزی و دامی است، اظهار داشت: سیاست و استراتژی سازمان دامپزشکی کشور فرآهم آوردن الزامات بهداشتی برای صادرات و واردات محصولات در حوزه دام و طیور است.

خلج ادامه داد: توسعه همکاری های ما با کشورها در عرصه تولید واکسن، دارو و مواد بیولوژیک نیز در راستای تحقق این استراتژی است.

وی گفت: علت اقدامات سختگیرانه کشورها در حوزه مسایل بهداشتی کالاها این است که مطمئن شوند از محل واردات محصولات کشاورزی هیچ مخاطره بهداشتی برای جمعیت انسان، دامی، گیاهی و زیست محیطی کشورشان پیش نمی آید.
کد خبر e6af029ee85c4018a1ba2a8de7e80a61

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =