۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد‌ (فائو) نشان داد قیمت‌های جهانی غذا با ارزان شدن غلات، لبنیات و روغن‌های گیاهی در ماه مه برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاخص قیمت فائو تغییرات قیمت ماهانه سبدی از 55 کالای غذایی اساسی شامل غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، گوشت و شکر را بررسی می‌کند.

این شاخص 2.5 واحد یا 1.2 درصد از آوریل که قیمت‌های غذا تحت تاثیر کاهش چشمگیر قیمت‌های لبنیات با کاهش روبرو شد، کمتر شد و به 207.8 واحد در ماه مه رسید. کاهش قیمت های لبنیات در ماه مه ادامه یافت و 12 واحد نسبت به ماه قبل کمتر شد.

شاخص قیمت غلات فائو در ماه مه به 204.4 واحد رسید که 2.4 واحد نسبت به آوریل کمتر بود. فائو رقم مورد پیش بینی از تولید جهانی غلات را حدود یک درصد نسبت به گزارش ماه قبل خود بالا برد و 2.48 میلیارد تن برآورد کرد. این رقم 1.4 درصد کمتر از تولید سال 2013 خواهد بود با اینهمه همچنان دومین رکورد بالای تولید به شمار می‌رود.

تولید جهانی گندم در سال جاری میلادی حدود 703 میلیون تن پیش بینی شده که 12.6 میلیون تن کمتر از میزان برداشت شده در سال 2013 است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت های گندم که به دلیل نگرانی از مختل شدن صادرات گندم اوکراین صعود کرده و به رشد قیمت های جهانی غذا در ماه های اخیر کمک کرد، با ثابت ماندن صادرات این کشور و بهبود شرایط جوی کاهش یافته است.
کد خبر قیمت‌های جهانی غذا کاهش یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =