شاخص مواد غذایی فائو در ماه ژوئن(11 خرداد الی 9 تیر ماه 93) با 1.8 درصد کاهش، برای سومین ماه متوالی در سال 2014 پایین آمد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از روزنامه بیزنس استاندارد هند، این کاهش عمدتا به دلیل افت قیمت روغن غلات و دیگر روغن های گیاهی به خاطر افزایش عرضه این محصولات است.

قیمت روغن گندم، ذرت و پالم در ماه ژوئن کاهش یافت که نشان دهنده فراوانی عرضه و بهتر شدن دورنمای تولید جهانی این کالاها است.

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز محصولات و وضعیت غذایی فائو، دورنمای جهانی تولید غلات که در بسیاری از کشورها غذای اصلی محسوب می شوند، بهتر شده است.

فائو نیز عرضه جهانی گندم و جو در سال آبی 2015 - 2014 را مورد بازنگری قرار داده و پیش بینی کرد تولید این محصولات نسبت به آنچه که قبلا انتظار می رفت افزایش یابد.

اکنون آخرین پیش بینی فائو این است که تولید جهانی غلات در سال 2014 دو میلیون و 498 هزار تن(به انضمام برنج) باشد که 18 میلیون تن از پیش بینی قبلی بیشتر است، گر چه هنوز یک درصد یا 23 میلیون تن نسبت به رکورد تولید سال گذشته کمتر است.

پیش بینی افزیش تولید غلات در تجدید نظر فائو نشانگر افزیش کشت گندم و جو به ویژه در آمریکا، اتحادیه اروپا و هند است.

بر اساس این گزارش، به رغم افزایش عرضه غلات و کاهش قیمت متوسط این محصولات، بسیاری از مردم در مناطقی که از خشکسالی آسیب دیده یا با درگیری و خشونت مواجه هستند، برای تامین غذای خود نیازمند یاری می باشند.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو که بر اساس قیمت مجموعه ای از مواد غذایی که در سطح جهان خرید و فروش می شوند، محاسبه می گردد در ماه ژوئن به طور میانگین 206 بود که 3.8 درصد از ماه مه کمتر و حدود شش درصد نسبت به ژوئن 2013 کمتر است.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه مارس با رسیدن به سطح 213، رکورد 10 ماهه خود را شکست لیکن در ماه های آوریل، مه و ژوئن کاهش پیدا کرد
کد خبر شاخص مواد غذایی فائو در ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی کاهش یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =