وزیر جهاد کشاورزی کشورمان از امکان صادرات گسترده میوه و دیگر فرآورده های کشاورزی به روسیه پس از بررسی تمام جوانب امر خبر داد.

محمود حجتی که گفته می شود تعدادی از صادرکنندگان بزرگ مواد غذایی نیز وی را همراهی می کنند،  ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از غرفه های کشورمان در شانزدهمین نمایشگاه کشاورزی مسکو " آگرواینوتک"، با اشاره به توانمندی های ایران در عرصه های کشاورزی گفت: این امر می تواند در خدمت صادرات کشور باشد.

نمایشگاه محصولات کشاورزی روسیه در مجموعه نمایشگاه های سراسری روسیه موسوم به 'ودنخا' دایر شده و تا چند روز دیگر به کار خود ادامه می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان برای شرکت در سومین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به مسکو سفر کرده است و علاوه بر مدیران و کارشناسان ذیربط، گروهی از تجار فرآورده های کشاورزی ایران وی را همراهی می کنند.

به گزارش سفارت ایران در مسکو، حضور در نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان شانگهای، دیدار با مدیران سازمان های دولتی و بخش خصوصی روسیه و شرکت در نشست روز کارگران بخش کشاورزی از جمله برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و هیات همراه در مسکو است.

نشست وزرای این سازمان پنجشنبه برابر با 17 مهرماه سال جاری با حضور شش کشور عضو شامل روسیه، چین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان و پنج کشور ناظر شامل ایران، پاکستان، افغانستان، هند و مغولستان در مسکو برگزار خواهد شد.

تاکنون درخواست هایی برای انجام ملاقات های دو جانبه با محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی کشورمان از سوی برخی کشورهای شرکت کننده در این نشست صورت گرفته که پیش بینی می شود امروز محورهای مورد نظر طرفین مورد تبادل نظر قرار بگیرد.

دعوت از کشورهای ناظر سازمان همکاری های شانگهای که ایران نیز یکی از این کشورها می باشد، برای نخستین بار صورت گرفته است

وزرای کشاورزی ایران و فدراسیون روسیه در دیداری دوجانبه، قرار است ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های کشاورزی، بهداشت دام و نباتات، دورنمای روابط دوکشور در این بخش را ترسیم نمایند.

گروه بازرگانان فرآورده های کشاورزی ایرانی در تلاش برای معرفی محصولات کشاورزی، میوه جات و فراورده های دامی خود و توانمندی های کشورمان در این عرصه ها به طرف های تجاری در روسیه هستند و دیدارهایی بین نمایندگان دو طرف برنامه ریزی شده است.

کارشناسان بر این باورند با محدودیت های ایجاد شده در واردات میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا توسط روسیه که اخیراً اعمال شده است، جمهوری اسلامی ایران که یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه و سبزیجات منطقه است می تواند بخشی از تولیدات خود را به روسیه صادر نماید.

روسیه سالانه بین 7 تا 10 میلیارد دلار واردات میوه و خشکبار دارد که پیش از این بخشی مهمی از این بازار توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین می شد.

منبع:ایانا
کد خبر 00667ebaf5f84ece93ebe2e0f0d44742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =