فود پرس - رييس كميسيون غذاي ايراني كميته اكسپو گفت: به منظور حضور قدرتمند پاوين جمهوري اسلامي ايران در اكسپو 2015 ميلان، كميته غذاي ايران ستاد اكسپو، طرح برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي ايران را در سال‌هاي باقيمانده تا برگزاري اكسپو ميلان در دستور كار خود قرار داد.

محمد جواد قنبري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: كميته غذاي ايران ستاد اكسپو 2015 ميلان به منظور حضور شايسته كشورمان در اين نمايشگاه، شناسايي و معرفي انواع غذاهاي سنتي و بومي ايران در تمام نقاط مختلف كشور، تعيين ارزش غذايي محصولات ايراني و تاثير آن بر سلامت افراد جامعه، شناسايي و معرفي فرهنگ غذايي وسيع و گسترده در نقاط مختلف كشور و بررسي و معرفي تاثير معنوي وسيع و گسترده در نقاط مختف كشور را در دستور كار قرار داده است.

به گفته او، بررسي ومعرفي تاثير معنوي و دستورات اسلامي در فرهنگي غذايي مردم ايران، بررسي و معرفي تاثيرات غذاي حلال در جامعه واثرات آن بر جسب و جان مردم، توسعه بازارهاي داخلي وهمچنين افزايش صادرات محصولات غذايي ايران از طريق معرفي انواع غذاهاي لذيذ ايراني از ديگر اهداف اين برنامه است.

قنبري با اشاره به معرفي اقدامات ايران براي توسعه محصولات غذايي ارگانيك و توجه هر چه بيشتر به سلامت جامعه در اين جشنواره، اعلام كرد: تعيين چگونگي نمايش و عرضه محصولات غذايي ايران در نمايشگاه اكسپو ميلان هم اكنون در دستور كار قرار گرفته است.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در جهت برگزاري جشنواره‌هاي غذاهاي سنتي ايران به منظور كسب آمادگي براي حضور بهتر در اكسپو ميان گفت:‌ اولين جشنواره غذاهاي سنتي ايران همزمان با برگزاري نمايشگاه اگروفود در محل سالن خليج فارس برپا مي‌شود.

به گفته او، در اين جشنواره بيش از 250 نوع غذاهاي سنتي ايران از نقاط مختلف كشور شامل انواع پلوها، خورشت ها، كباب‌ها، آش‌ها، حلواها، دسري‌هاي ايراني، كوفته‌ها و شامي‌ها، آبگوشت‌ها و براني‌ها، كوكوها و دلمه‌ها و مرباهاي ايراني به نمايش درخواهد آمد. همچنين انواع نوشيدني‌هاي گواراي ايراني كه خواص درماني و ارزش غذايي خاصي دارند، به نمايش درآمده است.

رييس كميسيون غذاي ايراني كميته اكسپو خاطرنشان كرد: فضاي سالن و جشنواره با الهام از نمادهاي فرهنگي و سنتي كشورمان طراحي شده و دختران و پسران با لباس‌هاي محلي نقاط مختلف ايران انواع غذاها را به بازديدكنندگان ارائه خواهند داد.

کد خبر 19173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =