معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از صادر کردن یک میلیون دلار قارچ از این استان به کشورهای عراق، کویت و دبی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر استان البرز در بخش کشاورزی از وضعیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است که با توجه به وجود مؤسسات تحقیقاتی کشوری در این استان، به‌عنوان قطب تولیدی علمی کشاورزی مطرح است.

عباسعلی عامری با تأکید بر لزوم تولید پایدار و اقتصادی و سالم در بخش کشاورزی افزود: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی‌های مسنجم و داشتن طرح‌های جامع و مطلوب است.

 

نیم درصد از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کشور در البرز قرار دارد

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت در سال زراعی گذشته و جاری، وجود نگاه جامع به بخش کشاورزی است که این مهم در سال گذشته منجربه افزایش کیفیت محصول گندم در استان و کسب رتبه برتر در این بخش شد.

عامری با اشاره به اینکه نیم درصد از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کشور در استان البرز قرار دارد، ادامه داد: قرار است که واسطه‌ها در بحث خرید گندم از کشاورزان حذف شوند.

 

وجود 74 هزار و 911 هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان 48 هزار و 954 هکتار با تولید یک میلیون و 36 هزار تن محصولات زراعی است همچنین سطح زیرکشت محصولات باغی 25 هزار و 957 هکتار با تولید 450 هزار و 800 تن تولید محصولات باغی است.

وی یادآور شد: در مجموع سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در استان البرز 74 هزار و 911 هکتار با سطح تولید یک میلیون و 486 هزار و 800 تن است.

 

یک میلیون دلار قارچ به کشورهای مختلف صادر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز همچنین گفت: تولید نهال استاندارد، اصلاح و احیای باغ‌ها، اجرای بیش از 10 طرح تحقیقاتی کشاورزی با همکاری مؤسسات مربوطه، اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، ساماندهی تشکل‌های تخصصی تولیدی مانند قارچ خوراکی و... ازجمله اقدامات این معاونت طی سال گذشته است.

عامری در ادامه افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده طی سال گذشته یک میلیون دلار قارچ از استان البرز به کشورهای عراق، کویت و دبی صادر شد که در سال جاری میزان صادرات افزایش می‌یابد./

کد خبر 19481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    عراق سالانه 600 میلیون دلار واردات قارچ داره که ایران تنها 500 هزار دلار صادر میکنه. ترکیه چهار برابر ایران یعنی معادل 2 میلیون دلار صادرات به عراق داره. صادرات تنها یک میلیون قارچ به سه کشور امارات و کویت و عراق واقعا رقم ناچیز و خنده داری است!