۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

مدیرکل تأمین و توزیع وزارت صنعت با تأکید بر اینکه، ذخایر کالاهای اساسی تا سه ماه دیگر تأمین است و مشکلی در این باره وجود ندارد، گفت: میانگین قیمت کشوری تخم‌مرغ تا پایان روز 24 شهریور ماه هر کیلوگرم 4200تومان بوده است.

علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سؤال که روز گذشته سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است: در برخی از کالاها در دولت دهم ذخایر کالا تا 15 روز بود، اما دولت اعلام می‌کرد تا 6 ماه است، اما از سال 90 تاکنون ذخیره گردشی کالاهای اساسی تا سه ماه نیاز کشور را تأمین کرده و می‌کند.

وی افزود: بسته به ماهیت کالاها برخی از کالاها ذخیره گردشی طولانی‌مدت‌تری نیز دارد که این جز تکالیف وزارت صنعت و مصوبه دولت است.

مدیر کل تأمین و توزیع وزارت صنعت گفت: از حیث ذخیره کالا ذخایر در سه نقطه بنادر، انبارها و مبادی تولیدی نگهداری می‌شود که در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی قابل قبول و قابل اتکا است.

پورکاوه گفت: برای ذخایر کالاهای اساسی برنامه‌ریزی 12 ماهه شده که بر اساس آن ماهیانه چقدر کالا تأمین شود که در مناسبت‌های مختلف و با توجه به شرایط تقاضا و اقتضای بازار شرایط عرضه تفاوت دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت قیمت تخم‌مرغ در حال حاضر چگونه است، گفت: بر اساس آخرین گزارش کشوری که مربوط به تاریخ 24 شهریور ماه است میانگین کشوری قیمت تخم‌مرغ کیلویی 4200 تومان است.

مدیر کل تأمین و توزیع وزارت صنعت گفت: هیچ نگرانی در مورد تنظیم بازار تخم‌مرغ وجود ندارد و ما به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا از واحدهای تولیدی حمایت‌های لازم صورت گیرد تا تولید نگرانی در این خصوص نداشته باشد.

وی در واکنش به این سؤال که در حال حاضر قیمت مرغ در شهر تهران بین 6 هزار تا 6300 تومان است، گفت: قیمت 6300 تومان برای مصرف کنندگان قیمت متعادل است.

کد خبر 25143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =