محمدرضا جمشیدی

شاید آن روز که عبدالعزیز فرمانفرمائیان، طراح استادیوم ورزشی آزادی، کاخ نیاوران، ساختمان وزارت کار، ساختمان بورس و ... ساختمان شیشه ای جهاد کشاورزی را طراحی و پیمانکاران ایتالیایی آن را ساختند، به هیچ وجه گمان نمی کردند که سال ها بعد نقل و انتقال این ساختمان که بلوار مجاور آن هم به همین دلیل کشاورز نام گرفته تا این حد چالش برانگیز شود.
به واقع انتقال وزارت جهاد کشاورزی از ساختمان معروف اش از همان آغاز بحث برانگیز بود، چرا که این تصمیم نابجا باعث از بین رفتن انسجام بدنه کارشناسی وزارتخانه و مدیریت بر آن ها می شد، چه بسا این که پراکندگی معاونت های این وزارتخانه در چند ساختمان هم اکنون معضلات بسیاری را برای مراجعه کنندگان شهرستانی ایجاد کرده است.
معضلاتی که رییس جمهور روحانی پس از اتمام سخنرانی اش در چهارمین کنگره خانه کشاورز با شعار «ساختمان شیشه ای حق مسلم ماست» 1500 کشاورز منتخب حاضر در سالن به خوبی آن را لمس کرده است. در خبرها داشتیم که دولت در هفته جاری وضعیت مالکیت این ساختمان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به مباحث بسیاری که پیرامون این مالکیت وجود دارد، به نظر می رسد بازگشت این ساختمان به جهاد کشاورزی می تواند گام بعدی در راستای حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی تلقی شود.
این نقل و انتقال از چند زاویه قابل بحث است:
1- پس از مدت طولانی از انتقال این وزارتخانه هنوز مبلغ ساختمان به حساب دولت واریز نشده است.
2- مبلغ مبایعه نامه از همان زمان تنظیم محل مناقشه بوده و به نظر می رسد خالی از اشکال نبوده است.
3- سال ها وزرای کشاورزی کشورهای مختلف برای مذاکرات به این ساختمان می آمدند و با توجه به نامساعد بودن وضعیت سایر ساختمان های متعلق به این وزارتخانه به نظر می رسد این انتقال وجهه بین المللی بخش کشاورزی ما را نیز خدشه دار کرده است.
4- دولت و قوه قضائیه با این تعامل به نفع کشاورزان علاوه بر آن که نمادی از انسجام و هم افزایی قوا را به اثبات خواهند رساند، بلکه باعث خواهند شد کشاورزان بیش از پیش به ارج و قربشان نزد روسای دو قوه پی ببرند و از اعتماد به نفس ملی بیش تری برخوردار شوند.




 

کد خبر 25861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =