رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه سال 93، به طور متوسط 16 درصد به بودجه بخش تحقیقات اضافه شده است، اما این مبلغ برای تحقق اهداف این بخش کافی نیست.


اسکندر زند در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و احتمال افزایش نرخ برخی محصولات در سال آینده، بودجه بخش تحقیقات برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه پنجم و سند چشم انداز افزایش بهره وری بخش کشاورزی قابل قبول نیست.

وی بدون اشاره به بودجه پیشنهادی بخش تحقیقات کشاورزی گفت: انتظار می رود دولت و مجلس به زیر ساخت های بودجه ای بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی توجه ویژه داشته باشند تا این بخش به اهداف نهایی خود دست یابد.

زند با بیان این که، تحقیقات و دستاوردهای محققان بخش کشاورزی باید در دو بخش تجاری و ترویج نهادینه شود اظهار داشت: در حال حاضر زمینه تجاری شدن تحقیقات کشاورزی فراهم شده و در این راستا قراردادهایی در حال منعقد شدن است.

یادآور می شود که بودجه بخش کشاورزی در قالب 7 فصل،31 برنامه و 118 طرح پیش بینی و ارایه شده است. در این راستا وزارت جهاد کشاورزی مبلغ 76 هزار و 340 میلیارد ریال را بابت تامین هزینه های عمرانی و جاری خود به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده که از این مبلغ 11 هزار و 460 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات عمرانی و 64 هزار و 880 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری این بخش است.

بودجه تملک دارایی وزارت جهاد کشاورزی در سال 93، حدود 40 درصد نسبت به بودجه سال ماقبل آن کاهش خواهد داشت.

در بخش اعتبارات جاری بخش کشاورزی، مبلغ شش هزار و 488 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای برای وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه اش پیش بینی شده که این رقم نیز نسبت به سال گذشته 13.2 درصد رشد خواهد داشت.

 

کد خبر 26570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =