مريم شعبان‌زاد: يك محصول جديد لبني تحت عنوان «آمل» (Amul) از كشور هندوستان وارد بازار ايران شده كه مورد استقبال نسبي مصرف‌كنندگان قرار گرفته است.

با ورود اين محصول جديد هندي، بي‌شك يك رقابت سخت و فشرده ميان آن شركت و توليدكنندگان مطرح ايراني شكل خواهد گرفت.
تعاوني لبني «آمل» (Amul) در سال 1946 در شهر آناند (Anand) در ايالت گجرات (Gujarat) هند توسط يونين ليميتد (Union Limited) تاسيس شد كه ريشه اين اسم از زبان سانسكريت به معناي فوق‌العاده گرانبها گرفته شده است.
در پي انقلاب سفيد هند كه به‌دنبال آن، هند به يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان شير در جهان تبديل شد، تعاوني آمل به عنوان بزرگ‌ترين نام تجاري مواد غذايي در هند شناخته شد و محصولات آن به بازارهاي خارج از كشور نيز راه يافت و توانست به سرعت رشد كند و به توليد بيش از 3.03 ميليون تن شير در گجرات دست يابد.
گفتني است گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار، عصاره گوشت، سبزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو خشك شده، پخته شده، انواع ژله مربا و كمپوت، تخم‌مرغ، شير و محصولات لبني، كره، روغن‌ها و چربي‌هاي خوراكي از ديگر محصولاتي هستند كه اين تعاوني عرضه مي‌كند.
از جمله ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي كه اين تعاوني دارد مي‌توان به ايجاد ارتباط مستقيم بين توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان شير با حذف واسطه، كنترل توليدكنندگان شير و پردازش و بازاريابي آنها و مديريت حرفه‌اي آن اشاره كرد كه توانسته خود را در ميان ديگر رقبا برجسته كند و جوايز بسياري را از آن خود كند.

 

کد خبر 26952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =