معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به مازاد مصرف گوشت در داخل و ذخایر موجود از گوشت قرمز، صادرات دام زنده سبک و سنگین آسیبی به بازار داخلی این محصول نمی‌زند و باعث افزایش قیمت نخواهد شد.

حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه تقریبا در تولید داخلی گوشت قرمز مازاد مصرف وجود دارد و شرایط به گونه‌ای است که کشش بازار برای تقاضای گوشت قرمز کم است اگر برنامه‌ای برای مازاد موجود تدوین و اجرا نشود تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

وی افزود: گرچه اگر بازار مناسبی برای گوشت قرمز در داخل و خارج فراهم نشود و صادرات این محصول نیز به صورت رسمی و نظارت شده مدیریت نشود مانند گذشته به صورت غیر رسمی و قاچاق از کشور خارج می‌شود اما با تدبیری که اندیشیده شده صادرات دام زنده به صورت قانونمند و با نظارت صورت می‌گیرد و هر گاه بازار داخلی دچار مشکل شود قابل کنترل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته که صادرات دام سنگین آزاد شد نیز هیچ مشکلی در بازار داخلی به وجود نیامد اما یکی از راه‌هایی که می‌تواند استمرار تولید را در داخل تامین کند و انگیزه تولیدکنندگان را افزایش دهد صادرات است که البته در همه کشورهای دنیا چنین سیاستی اتخاذ می‌شود.

رکنی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی صادرات دام سنگین انجام نشد و با توجه به ذخایر موجود شرکت پشتیبانی امور دام از گوشت قرمز و سفید به نظر نمی‌رسد مشکلی در بازار داخلی به وجود آید.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار تن از ظرفیت تولید داخلی قابل خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است که در صورت صلاح‌دید، این شرکت اقدام به خرید خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی درباره واردات گوشت قرمز نیز اظهار کرد: واردات گوشت قرمز که البته ثبت سفارش آن از قبل صورت گرفته است چندان زیاد نبوده و به نظر می‌رسد که کشش بازار داخل برای گوشت‌های وارداتی زیاد باشد و اولویت وزارت جهاد کشاورزی تقویت تولید و تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر 3daca8e0eccd4c97949cf7842b9b5605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =