فود پرس -  یونس ژائله سعدآباد بنیانگذار گروه صنایع غذایی شیرین عسل با توجه به رزومه درخشان و فعالیت های تولیدی و تجاری گسترده به عنوان تنها ایرانی مفتخر به دریافت جایزه «نخبگان اقتصادی جهان اسلام» امسال شد.

به گزارش فودپرس، دبیر اجرایی دبیر خانه ایران سازمان تجارت بین الملل سازمان همکاری های اسلامی، با تشریح فعالیت های این مرکز که در کوالالامپور مالزی واقع است از برگزاری پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلامی در ماه جاری در مالزی خبر داد و افزود: این رویداد که یکی از موثرترین و قدرتمندترین رویدادهای در حال رشد، برای ایجاد فرصت‌های هم کاری بین کشورهای اسلامی شناخته شده و فرصتی مناسب و ارزش آفرین برای بسط و توسعه نفوذ بخش‌های دولتی و خصوصی داخلی در کشورهای اسلامی است، توسط مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری های اسلامی (OIC-IBC) و با همکاری مرکز اسلامی توسعه تجارت (ICDT) ، با حضور نخست وزیر مالزی، نجیب تون رزاق، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری های اسلامی در ایران، پس از تجارب موفق و شایان توجه سال گذشته در حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه و اخذ سهمیه دریافت جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام، در سال جاری مجوز گرفت، تصریح کرد: فراهم آوردن فرصت بهره‌مندی هر چه بیشتر و ایجاد امکان میزبانی کل یا بخشی از این رویداد مهم در سال‌های آتی، برای ایران از اهداف مهم قابل پیگیری است.
دبیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل همکاری‌های اسلامی در پاسخ به این سوال که در این نمایشگاه کدام دستگاه‌ها حضور خواهند داشت و اینکه چند کشور در این نمایشگاه حاضر می‌شوند، گفت: سازمان میراث فرهنگی، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، خانه صنعت و معدن و با حضور بخش‌های خصوصی فعال در کنار 50 کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی حضور خواهند داشت.
ملایی هدف از فعالیت های تجاری میان کشورهای اسلامی را استفاده از ظرفیت های قابل توجه این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه توریسم و آموزش عالی جهان اسلام نیز در کنار این نمایشگاه، برگزار خواهد شد. با وجود امکانات بالقوه ایران در زمینه توریسم، کشورهای اسلامی دیگری نظیر مالزی و ترکیه ، چندین برابر ما از توریسم استفاده می کنند و حداقل می توان از پتانسیل توریست های مسلمان برای حضور در ایران استفاده کرد که گردش مالی قابل توجهی خواهد داشت.
وی با انتقاد از کم توجهی دانشگاه های ایرانی به جذب دانشجویان کشورهای اسلامی، برگزاری نخستین نمایشگاه آموزش عالی جهان اسلام را فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت ها و تبلیغ توانایی های دانشگاه های شاخص ایران عنوان کرد.
دبیر اجرایی دبیرخانه ایران سازمان تجارت بین الملل سازمان همکاری اسلامی با یادآوری اهمیت ظرفیت اقتصادی کشورهای جهان اسلام به ویژه در شرایط تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بر ضد ایران، خواستار حضور پررنگ تولید کنندگان ، صنایع و شرکت های ایرانی در نمایشگاه برای یافتن بازارهای صادراتی  شد.
وی با اعلام این که همه ساله طی مراسمی همزمان با نمایشگاه مذکور، 10 نفر از نخبگان اقتصادی جهان اسلام معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند، به انتخاب اسد الله عسگراولادی به عنوان نامزد ایرانی سال گذشته اشاره نمود.
بنا به اعلام ملایی دبیر اجرایی دبیرخانه ایران سازمان تجارت بین الملل سازمان همکاری اسلامی، یونس ژائله بنیانگذار گروه صنایع غذایی شیرین عسل با توجه به رزومه درخشان و فعالیت های تولیدی و تجاری گسترده ای که به انجام رسانده است، نظر کارشناسان و داوران سازمان تجارت بین الملل سازمان همکاری اسلامی را به عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه «نخبگان اقتصادی جهان اسلام» به خود جلب کرده است و ایشان طی مراسمی که از  23- 20  آبان ماه در شهر کوالالامپور کشور مالزی برگزار خواهد شد، به عنوان یکی از ده فرد منتخب مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، یونس ژائله سعدآباد، ‌به عنوان صادرکننده برتر و نمونه کشور سازماندهی کارآمدی برای صادرات محصولات گروه تحت مدیرت خود  بیش از 65 کشور جهان از جمله آلمان، هلند، بلژیک، روزسیه، اوکراین، اسپانیا، ترکیه و ... آسیای جنوب شرق، خاورمیانه، آسیای میانه و آفریقا فراهم آورده است.
 ژائله علاوه بر ریاست هیأت مدیره گروه صنایع غذایی شیرین عسل، به عنوان عضو هیأت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت ایران و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات ایران نیز فعالیت می نمایند.
کد خبر 427e22e9a5eb4a848184af1b39ef384a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی موحد ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 0
    جناب آقای یونس ژائله ، بحق شایسته چنین انتخابی بوده اند ، تلاشهای ثمربخش ایشان در عرصه های مختلف اقتصادی و بویژه صنایع غذائی و ایجاد اشتغال پایدار بر کسی پوشیده نیست. راهبری ، مدیریت و توسعه روز افزون و موفقیت آمیز موسسات اقتصادی که توسط ایشان بنیانگذاری شده یا در آنها مشارکت داشته و دخیل بوده اند،یقینا تأثیرات قابل توجهی در کشور داشته و از جایگاه ویژه ای برخوردار میباشند . قدر ایشان و همه کارفرمایان محترم را که به مردم و میهن عزیزمان خدمت کرده اند ، میدانیم و پاس میداریم و برایشان سلامتی و موفقیت روز افزون آرزومندیم.
  • بابک باستار ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 1
    واقعا با خواندن این خبر سراسر وجودم مملو از افتخار و غرور هست افتخار به داشتن چنین هموطن و به طور اخص چنین همشهری و غرور برای اینکه چند بار از نزدیک سعادت دیدن ایشان را داشته ام. به نظر بنده باید ایشان به عنوان نخبه اقتصادی و تولیدی کل جهان انتخاب شوند کسی در حد امثال بیل گیتس و ........ از ایشان حمایت کنید تا از نقش ایشان در ابادانی کشور بیشتر بهره مند شویم ........... به امید ان روز .