۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
'سرگئی دانکورت' رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه از صدور مجوز واردات ماهی از ایران خبر داد.

به گزارش ریانووستی، رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد: بیش از 20 شرکت ایرانی برای صادرات ماهی و فرآورده های آن به روسیه مجوز دریافت کرده اند.

وی با بیان این که روسیه پیش از این از توانمندی ایران در عرصه ماهی و تولید فرآورده های آن اطلاع نداشت، افزود: اما پس از دریافت اطلاعات در این زمینه، به تحقیق پرداختیم و در نتیجه، بیش از 20 شرکت ایرانی برای صادرات ماهی و میگو به روسیه مجوز دریافت کردند.

رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه همچنین از امکان واردات ماهی از آفریقای جنوبی به کشورش در آینده نزدیک خبر داد.

وی اضافه کرد: با گذشت اندک زمانی، نروژ دیگر صادر کننده عمده ماهی به روسیه نخواهد بود.

روسیه در پاسخ به تحریم های غرب از هفتم ماه اوت گذشته واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای اروپایی و آمریکا را متوقف کرده است.

'مهدی خلج' رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران روز 18 مهر ماه از مسکو دیدار و در ملاقات با رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه، آمادگی کشورمان را برای صادرات فرآورده های گوشتی و لبنی به روسیه اعلام کرد.

دو طرف در آن دیدار در مورد امکان صادرات گوشت و محصولات گوشتی و فرآورده های لبنی به روسیه با وی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران سپس توانمندی های کشورمان در عرصه های مواد غذایی و محصولات کشاورزی و دامی را برای طرف روسی برشمرد.

خلج یادآور شد که شرکت های ایرانی محصولات غذایی دریایی از جمله میگو به کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا صادر می کنند و ایران امکان صادرات این نوع محصولات به روسیه را می تواند مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: شرکت های ایرانی آمادگی دارند محصولات غذایی دریایی، ماهی، فرآورده های گوشتی و لبنیات به روسیه صادر کنند.

رییس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه نیز با استقبال از واردات محصولات دریایی و فرآورده های گوشتی و لبنیات از ایران گفت که سازمان متبوع وی فهرست شرکت های ایرانی را برای واردات مواد غذایی از ایران پس از دریافت بررسی خواهد کرد.

منبع:ایرنا
کد خبر 69bed6062b6641b5a9f7381ac55f8cb8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =