عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه قیمت آرد تحویلی به نانوایی‌ها افزایش نداشته است، گفت: افزایش قیمت نان برای جبران هزینه‌های تولید است ولی نرخ ۱۱۵۵ تومانی خرید تضمینی گندم متناسب با تورم افزایش نیافته است.


بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مورد اینکه چرا قیمت نان را 30 درصد افزایش داده‌اند، اما قیمت گندم که ماده اولیه نان است را فقط 10 درصد افزایش یافته، گفت: دولت نرخ آرد تحویلی به نانوایی‌ها را افزایش نداده و افزایش 30 درصدی قیمت نان برای جبران افزایش هزینه‌های تولید نان است.

وی افزود: نانوائیها به دلیل افزایش تورم، توان تأمین هزینه‌های تولید را ندارند و به همین دلیل برخی از آنها برای جبران هزینه‌ها وزن نان تحویلی به مردم را کم کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد قیمت خرید تضمینی گندم، بیان داشت: قیمت 1155 تومان برای خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم که از سوی دولت اعلام شده، با افزایش نرخ تورم مطابقت ندارد.

بیرانوند اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، به طوری که با محاسبه هزینه‌ها قیمت خرید تضمینی 1155 تومان تعیین شده کمتر از قیمت سال گذشته برای کشاورز است.

منبع:فارس
کد خبر 6b1cc20dede8484aa07062281584f47e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    3 0
    با سلام ، باکمال احترام به آقای بهرام سرانوند عضومحترم کمیسیون کشاورزی، اگرنانوایی محل خودتون راقبول داریدبرید بپرسید، هرکیسه آ رد 40 کیلو 9600 تومان افزایش قیمت پیداکرده است،لطفأ سئوال کنید، سه سال برای این نرخ تلاش و کوشش شده است، حتی نرخ جالبی هم نیست، نمیشه همه ی دردها را گفت مابرای رضای خدا صبرخواهیم کرد، عباس شاهمرادی عضوهیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان تهران