مواد غذایی> در هفته گذشته قیمت میوه‌های تازه و مرغ بیشترین کاهش قیمت و تخم مرغ بیشترین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی خوراکی به خود اختصاص دادند.


گزارش بانک مرکزی از هفته منتهی به نهم مرداد‌ماه نشان می‌دهد که برنج، قندو شکر و روغن نباتی نسبت به هفته ماقبل آن تغییر قیمتی نداشتند اما لبنیات، تخم‌مرغ، حبوبات، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز و چای با افزایش قیمت همراه بوده است. همچنین قیمت میوه‌های تازه، گوشت مرغ ارزان شده است.

بنا بر این گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل 1.1 درصد افزایش یافته و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده است. این در حالی است که قیمت تخم‌مرغ 3 درصد افزایش یافته و شانه‌ای هفت تا 10 هزار تومان فروش رفته است.

همچنین قیمت برنج که در هفته گذشته ثابت بود نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.1 درصد افزایش یافته است. در گروه حبوبات نیز افزایشی 17 درصدی قیمت مشاهده می‌شود ولی قیمت عدس 0.2 درصد، لوبیا چیتی 1.5 درصد و لوبیا قرمز 0.8 درصد کاهش دارد.در عین حال که بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 تا بین 0.2 درصد افزایش داشته است.

اما قیمت میوه‌های تازه 4.4 درصد در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل و حدود 21.6 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش داشته است و در مقابل سبزی‌های تازه 0.2 درصد گران شده است.

گوشت قرمز هم در هفته قبل رشد 0.2 درصدی را تجربه کرد و هر کیلو حدود 34 هزار تومان در سطح شهر به فروش رفت ولی گوشت مرغ با کاهش 3.8 درصدی در هفته منتهی به نهم مرداد‌ماه همراه بود و هر کیلو حدود شش هزار تومان فروخته شد.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که قیمت چای خارجی در هفته گذشته 0.2 درصد افزایش داشته ولی قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بودند.


منبع:ایسنا
کد خبر b5d83e42b2974d84a07bccdcdc8af785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =