رییس سازمان شیلات گفت: حدود 35 درصد از مزارع پرورش میگوی کشور به دلیل مشکلات متعدد پرورش‌دهندگان، فعال نیستند که باید با حمایت از طریق اعتبارات استانی مصوب شده، این مزارع آماده پرورش فعال شوند.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: حدود 10 هزار هکتار استخر پرورش میگو در کشور آماده فعالیت است اما حدود 3500 هکتار از این میزان با مشکلاتی از قبیل لایروبی کانال‌های پرورشی مواجه هستند.

به گفته وی 6500 هکتار از مزارع پرورش میگو تحت پرورش قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه باید به پرورش‌دهندگان میگو کمک کرد تا بیش از پیش به عرصه تولید ورود پیدا کنند، افزود: از طریق ردیف‌های بودجه مربوط به توسعه کشت میگو باید مشکلات پرورش‌دهندگان را که شامل لایروبی کانال‌های پرورشی، آب شیرین، ازکار افتادگی یا سرقت تجهیزات استخرهای پرورشی و ... است را حل کرد تا آن‌ها بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری پا به عرصه تولید بگذارند.

صالحی ادامه داد: باید برای حل مشکلات پرورش‌دهندگان که از توان مالی آن‌ها خارج است از اعتبارات مربوطه که در قالب اعتبارات استانی تصویب شده، استفاده و زمینه را به گونه‌ای فراهم کرد که استانداران استان‌های جنوبی در بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان ردیف‌های اعتباری مناسبی برای تقویت پرورش میگو و حمایت از پرورش‌دهندگان مصوب شده که انتظار می‌رود با هزینه‌کرد مناسب آن، بسیاری از استخرهای پرورشی غیرفعال به چرخه تولید بازگردند.

وی پیش‌بینی کرد: علیرغم وجود بیماری لکه سفید میگو و مشکلات به وجود آمده برای پرورش‌دهندگان، امسال 15 هزار تن میگو در چهار استان جنوبی کشور برداشت شود.

رییس سازمان شیلات ایران درباره انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه آبزیان کشور اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه درصدد هستیم مشارکت تشکل‌های صیادی در زنجیره‌های مختلف آبزیان مانند صید، فرآوری، صادرات، بسته‌بندی، پرورش میگو، بازار رسانی و... افزایش یابد.
کد خبر bd2377a4d9cc4d38b6bb2382f4b51c7a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =