مواد غذایی> رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در واکنش به خبر مطرح شده در فضای مجازی درباره گرانی نان گفت: این خبر به شدت تکذیب می‌شود.

به گزارش صدا و سیما، بیژن نوروز مقدم افزود: برخی رسانه‌های مجازی از قول من تیتر زدند که «چون دلار گران شده نان را گران خواهیم کرد» این حرف به هیچ وجه صحت ندارد و به شدت تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به دلیل اینکه نان قوت غالب مردم است همواره سعی می‌کند قیمت نان را در آرامش نگه دارد تا به مردم فشاری وارد نشود.

وی گفت: توقع ما هم از دولت این است همانطور که به فکر این است که به مردم فشاری وارد نشود از آن طرف کاری کند که این فشار به نانواها هم وارد نشود، چون نانوا هم جز همین مردم است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: ضرورت ایجاب می‌کند دولت به معنای واقعی از نانواها حمایت کند، چون هزینه تمام شده نان بسیار بالاست.

وی افزود: همه گرانی‌های که سایر مردم در جامعه تحمل می‌کنند نانوا هم تحمل می‌کنند.

نوروز مقدم تصریح کرد: هرساله مزد کارگر، نرخ بیمه، هزینه آب، برق و سایر نهاده‌های تولید گران می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال خمیر مایه بهمن ماه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت و اردیبهشت ماه سال جاری هم ۲۴ تا ۲۵ درصد دوباره افزایش قیمت پیدا کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان اینکه دولت آرد و گندم را گران نکرده است، گفت: نانوا برای تبدیل این آرد به نان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

وی افزود: این هزینه‌ها هر ساله افزایش پیدا می‌کند و دولت متناسب با افزایش هزینه‌ها باید فکری برای جبران آن کند تا واحدهای نانوایی با طیب خاطر به فعالیت بپردازند.
کد خبر cbffb95a131648ee9ba85a5890fe8343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =