به گفته رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم، اگر قرار است آزادسازی نرخ آرد صنعتی انجام شود، این کار باید برای نان سنتی نیز اجرایی شود.

محمدجواد کرمی  اظهار کرد: اگر قرار باشد آزادسازی نرخ آرد صنعتی انجام شود باید همزمان با آن قیمت آرد سنتی نیز آزاد شود چون از 700 هزار تن گندمی که دولت سالیانه برای پخت نان توزیع می‌کند حدود یک درصد سهم نان‌های صنعتی است و حالا اگر همین یک درصد را آزاد کنند رقابت سالم از بین می رود.

قائل به دریافت یارانه در حوزه گندم نیستیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف نان صنعتی در تهران 12 درصد و در کشور هفت درصد است اظهار کرد:‌ دیدگاه دولت این است که از نان‌های حجیم حمایت کند و از طرفی این تصور وجود دارد که باید این آزادسازی انجام شود؛ ما قائل به دریافت یارانه در حوزه گندم نیستیم ولی معتقدیم اگر قرار است نرخ آرد فقط برای نان‌های صنعتی آزاد شود صحیح نیست و این کار برای نان‌های سنتی نیز باید صورت گیرد.

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در عین حال تاکید کرد: نان صنعتی و حجیم جزو نان‌های سلامت محسوب می شوند و ما باید از تولید سلامت حمایت کنیم تا رقابت ایجاد شود.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف را سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و یاداورشد: پیگیری درباره تعدیل نرخ بیمه کارکنان واحدهای نان حجیم از 30 به 10 درصد همانند واحدهای نان سنتی از مهم ترین برنامه‌های اتحادیه محسوب می‌شود که باید انجام شود.

منبع:ایسنا

کد خبر d113bba877fe41ddbc3c9b477fea2ae0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرشریفی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    گندم مصرفی نان کشور درحدود۹ میلیون تن میباشد وعدداعلامی درمصاحبه صحیح نمیباشد