رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: دولت هر سال 3 تا 4 میلیارد دلار خرج نان می کند اما هم مردم ناراضی هستند هم صنف و صنعت.

سیدمحمدرضا مرتضوی امروز در همایش بزرگداشت روز نان در دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در هشت سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد دلار درآمد وارد کشور شد اما در نهایت مردم فقیرتر شدند، افزود: اینکه دولت سه سال به صورت دستوری قیمت نان را ثابت نگه داشته و با وجود افزایش هزینه های تولید قیمت نان تغییر نکرده است اقدام منطقی نیست و سرانجام آن نیز خوب نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه تولید نان به ذائقه مردم احترام بگذاریم، افزود: قرار بود نان صنعتی تولید شده در کشور از نان سنتی ارزان تر باشد که این اتفاق نیفتاد و باید دلایل آن به صورت شفاف و دقیق ریشه یابی شود.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران تصریح کرد: صنعت آرد و نان کشور در همین جا آمادگی خود را اعلام می کند تا هزینه انجام پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی را در زمینه ارتقای کیفیت در صنعت آرد و نان کشور تامین کند.

وی با بیان اینکه سطح تکنولوژی در صنعت آرد و نان کشور از دنیا عقب تر است و این وضعیت باید جبران شود، گفت: تکنولوژی باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه ها در تولید آرد و نان شده است.

او در ادامه با بیان اینکه درس خواندن بدون کار و کسب تجربه فایده ای ندارد، افزود: الان دانشجویان ما درس می خوانند تا در نهایت کار نکنند که این وضعیت باید اصلاح شود.

مرتضوی در انتهای سخنرانی خود خطاب به رئیس جمهوری عنوان کرد: باید تاکید کنم طرحی که در زمینه قیمت گذاری آرد و نان در دست دولت قرار دارد طرح اشتباهی بوده و اینکه ما قیمت آرد و گندم را اصلاح کنیم اما قیمت نان را اصلاح نکنیم تصمیم نادرستی است.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران تاکید کرد: نان هم اکنون در سطح شهر کیلویی 2100 تومان است و اگر قرار بر اصلاح قیمت نان باشد باید شرایط زندگی نانوایان به درستی در نظر گرفته شود. نانوایان باید بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند و به همین دلیل باید از آنها به درستی حمایت کرد.

مرتضوی تاکید کرد: سیاست گذاری برای قیمت آرد و نان راه حل هایی دارد که نه به قدرت خرید مردم آسیب بزنند و نه اینکه حق نانوایان ضایع شود.

منبع:کانون انجمن های صنایع غذایی ایران
کد خبر df8ccc26d24f418c99d824daa2dca10a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    3 0
    با سلام عرض و ادب ؟ باتوجه به ثابت ماندن نرخ نان درطی سه سال اخیر؟ و ازسوی چند برابرشدن هزینه های دیگر ازجمله ارزاق عمومی و مصرفی نانوایان ودرباره تولید نان و.....؟ درجمهوری اسلامی مسئولین محترم کاملأ اطلاع دارند، تنها ماحصل این اقدام این شده که باسرکوب نرخ نان سقوت کیفیّت نان رابه همراه داشته اند؟ ما نانوایان معتقدهستیم رسیدن به وضعیّت مطلوب آگاه سازی مسئولین ازمشکلات آرد ونان ونانوایی است؟ آقایان مسئولین عزیز به خدا نانوایان هم بخشی از این مردم هستند؟ ملاحظ کنید سه سال بدون نرخ مانده اند، هیچ وقت سزاوار نیست و نباید ازجیب نانوایان به مردم سوبسید داده شود؟ تشکر میکنم ازجناب سید محمدرضا مرتضوی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ، با احترام عباس شاهمرادی عضوهیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان تهران