۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
 درپی مطرح شدن استفاده از روغن پالم در شیر و لبنیات، مصرف لبنیات به ویژه لبنیات پرچرب در کشور کاهش یافته و این کاهش مصرف در تهران بیشتر از شهرستان‌ها بوده است.

محمد فربد نائب رییس انجمن صنفی صنایع لبنی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان مطلب فوق افزود: پس از طرح مساله استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات، تاکنون گرایش به مصرف لبنیات کم چرب بیشتر شده و کالاهای پر چرب کمتر توسط مردم خریداری می‌شوند.

وی افزود: هر قدر مصرف و در پی آن تولید لبنیات پر چرب در کشور کاهش یابد نیاز کشور به واردات چربی کمتر می‌شود و این به نفع کشور خواهد بود.

فربد ادامه داد: باید به گونه ای فرهنگ سازی کرد تا مردم لبنیات را در حد همان چربی شیر تولید شده در واحدهای دامپروری (3.2تا 3.5 درصد) مصرف کنند البته در این میان نمی‌توان به مردم گفت که کره با 82 درصد چربی و خامه با 30 درصد چربی را استفاده نکنند اما می توان گفت که چرا ماست پرچرب با 12 درصد چربی را می‌خرند که در پی آن عوارض بهداشتی هم به وجود آید؟

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی اظهار کرد: اگر مردم تقاضای خود را نسبت به لبنیات پر چرب کاهش دهند کارخانه‌ها هم به سمت تولید کالاهای پرچرب نمی‌روند و شبهات و اتهامات مطرح شده از صنعت لبنیات دور می شود و رفتار کارخانه‌ها شفاف تر خواهد شد.

وی اعلام کرد: گرچه مصرف لبنیات به ویژه لبنیات پرچرب در کشور کاهش پیدا کرده است اما از آنجاکه تولیدات بسیاری از محصولات لبنی به صورت تاریخ دار و مدت دار است این کاهش تقاضا تاثیری بر جذب شیر از دامداران نداشته و تاکنون حتی یک محموله شیر خام واحدهای دامپروری از سوی کارخانه‌های لبنی مرجوع نشده است.

فربد اذعان کرد: میزان کاهش مصرف لبنیات به ویژه لبنیات پر چرب در تهران بیشتر از شهرستان‌ها بوده است که به نظر می رسد عواملی مانند دسترسی بیشتر مردم به اخبار و اطلاعات از طریق رسانه‌ها و بالا بودن میزان مطالعه مردم در تهران در این زمینه موثر بوده باشد.

به گزارش ایسنا، پس از طرح مساله استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات توسط وزیر بهداشت مصرف این محصولات در کشور به صورت قابل توجهی کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که مغازه‌داران اعلام می‌کنند تاریخ مصرف فرآورده‌های لبنی پرچرب به پایان رسیده و در حال مرجوع کردن آن‌ها به کارخانه‌ها هستند.
کد خبر cf64147d66b14622b2271c663594806e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =