عضو هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: هیچ مجوز جدیدی برای افزایش قیمت محصولات لبنی صادر نشده است.


محمد فربد در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به افزایش قیمت شیر کم‌چرب برخی واحدهای صنایع لبنی، اظهار داشت: افزایش قیمت جدیدی در مورد شیر اتفاق نیفتاده است، هرچند قیمت 1440 تومانی شیر خام که از سوی دولت تعیین شده است، برای بخش صنعت قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان شیر تمایلی برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند، زیرا اگر قیمت شیر افزایش یابد، جامعه کشش خرید آن را نخواهد داشت و میزان فروش کارخانه‌ها کاهش می‌یابد.

فربد در مورد اقدام برخی کارخانه‌های صنایع لبنی برای افزایش قیمت شیر کم‌چرب، اظهار داشت: انگیزه‌ای برای افزایش قیمت شیر کم‌چرب وجود ندارد، زیرا هزینه تولید این شیر نسبت به شیر پرچرب برای کارخانه‌ها پایین‌تر است و در واقع تولید شیر پرچرب قیمت بالاتری برای کارخانه‌ها دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واحد‌های متخلف صنایع لبنی که از روغن پالم استفاده کرده‌ بودند، برخورد قانونی شده است یا خیر نیز به فارس گفت: ما در انجمن صنایع لبنی از اسامی واحد‌های لبنی متخلف اطلاعی نداریم و اگر کارخانه‌ای تخلف کرده باشد، به قوه قضائیه معرفی می‌شود و در صورتی که رأی بر مجرم بودن آن صادر شود، با آن واحد برخورد می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن فرآورده‌های صنایع لبنی ادامه داد: دو واحد لبنی به عنوان واحدهای متخلف در استفاده از روغن پالم معرفی شده‌اند که البته انجمن صنایع لبنی از نام آنها مطلع نیست و در عین حال، وزارت بهداشت نیز حاضر به اعلام نام این دو واحد نیست.
کد خبر 990d71f29ae84ac2948674a07792f42d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =