وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کارخانه نوین زعفران در مشهد گفت: توسعه کشت زعفران در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

محمود حجتی در گفت و گو با ایرنا افزود : زعفران محصولی که مصرف آب برای آن فوق العاده پایین و با اشتغالزایی بالایی است و زعفران عملا دو بحرانی که امروز داریم یعنی مشکل بیکاری و محدودیت آب برای کشاورزی را برای این محصول حل می کند.

وی گفت : اگر بتوانیم سیستم نوین آبیاری را در بحث کشت زعفران به کار بگیریم همین مصرف اندک دو هزار و 50 متر در هکتار در سال به یکهزار و 200 متر مکعب کاهش یافته و نصف می شود که خود دستاورد بزرگی است.

حجتی ادامه داد : این محصول سهم الشتغالزایی بالایی هم دارد چنانکه یک هکتار زعفران در سال 200 نفر روز اشتغال ایجاد می کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت : زعفران محصولی است که عمدتا متکی به صادرات است و روز به روز بیش از گذشته به دنیا و جهانیان شناسانده شده و می شود.

حجتی افزود: امروز از جمله مباحثی که در زمینه توسعه زعفران داریم یعنی مشکل محدودیت آب و اشتغالزایی به توسعه آن کمک می کند اما مشکل تقاضا و معرفی آن در بازار جهانی را باید همپای توسعه پیگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات باغی از جمله زعفران در طول تاریخ زبانزد خاص و عام بوده و عمده محصولات کشاورزی که از گذشته عرضه می کردیم قابل عرضه به بازارهای جهانی است.

وی افزود: به نظر می رسد در طرح جامع زعفران پیش بینی یک هزار تن تولید شده و با توجه به حضور سایر مناطق به نظر می رسد این محصول را خیلی جدی تر از گذشته بپردازیم و امیدواریم با سازوکارهای جدید در وزارتخانه به این امر پرداخته شود.

حجتی عنوان کرد : پیگیری طرح جامع زعفران از چند ماه قبل شروع شده و با جدیت بدان خواهیم پرداخت.
کد خبر d1657d9e2da34391bd0a73e21b0e6990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =