صنایع غذایی> با وجود آنکه عده‌ای پیشنهاد ارائه‌شده را به افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات نسبت داده‌اند، باید گفت که در ماه رمضان صنعت لبنیات قصد افزایش قیمت ندارد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اعلام اینکه هیچ فرآورده لبنی مشمول افزایش قیمت 10 درصدی نشده است، گفت: از آنجا که هنوز ابلاغیه‌ای درباره افزایش 10 درصدی قیمت سه فرآورده لبنی ازجمله شیر، پنیر و ماست دریافت نشده است، نمی‌توان گفت که لبنیات گران شده و مردم این محصولات را با قیمت‌های قبلی تهیه کنند.

محمد فربد با رد آنچه دیروز به سرعت به نقل از احمد مقدسی، رئیس انجمن گاوداران ایران به عنوان نرخ‌های جدید لبنیات اعلام قطعی شده است، افزود: تا وقتی مصوبه نرخ های جدید ابلاغ نشود، نمی‌توان آن را قطعی و لازم الاجرا دانست و آنچه آقای مقدسی نقل کرده، آرزوی شخصی خودش بوده است.

وی به جلسه برگزارشده روز گذشته توسط معاون اجرایی رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه که به قصد مشورت برگزار شده است، تنها درخواست تولیدکنندگان شیرخام و فرآورده‌های لبنی مطرح شد و نتایج آن باید در ستاد هدفمندی یارانه‌ها، ستاد تنظیم بازار و هیئت وزیران نهایی و مصوب شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها از افزایش قیمت لبنیات خبر دادند، در حالی که چنین افزایشی صحت ندارد، زیرا محصولات تولیدشده در این بخش دارای تاریخ تولید و قیمت بوده و اگر هم قرار باشد افزایشی اعمال شود، باید ذخایر انباری تمام شود و علاوه بر آن بارها اعلام شده است که در ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت.

فربد درباره قیمت مناسبی که می‌تواند سود مناسبی را نصیب تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داشته باشد، تصریح کرد: اگر قیمت هر کیلوگرم شیرخام یک‌هزار و 250 تومان باشد، افزایش شش درصدی لبنیات می‌تواند اعمال شود، اما در صورتی که قیمت خریداری‌شده هر کیلوگرم شیرخام یک‌هزار و 440 تومان باشد، باید لبنیات از افزایش 16 درصدی برخوردار باشد تا ضرر زیادی متوجه بخش صنعت نشود.

وی یادآور شد: فردا (سه‌شنبه) قرار است جلسه‌ای با حضور اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی برگزار شود تا این موضوع در آن بررسی شده و تصمیم بگیریم که در چه زمانی و با چه قیمتی موارد فوق اعمال شود.

گفتنی است، در جلسه روز گذشته مسئولان، به تعبیر عده‌ای از مدیران صنفی بدین‌گونه بیان شد که از امروز قیمت لبنیات 10 درصد افزایش خواهد یافت و سه کالای پرمصرف شیر، ماست و پنیر مدنظر قرار گرفته است، در حالی که در جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری، افزایش 10 درصدی قیمت شیر، پنیر و ماست پیشنهاد شد، اما تا زمانی که ابلاغ نهایی آن صورت نگیرد، هیچ‌کس اجازه افزایش قیمت ندارد.


منبع:ایانا
کد خبر db4c773fb3a7463fb81ff398a1f294c4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =