رییس سازمان غذا و دارو گفت: این ادعا که صنایع تولید مواد غذایی چون تحت نظارت هستند، هیچ تخلفی نمی‌کنند، ادعای درستی نیست. امکان تخلف وجود دارد و با متخلفین برخورد می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند در پاسخ به اظهارات دبیر انجمن روغن نباتی گفت: اعلام وجود روغن پالم در فرآورده‌های لبنی پرچرب به معنای متخلف بودن همه صنایع تولیدی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اکثریت تولیدکنندگان محصولات لبنی با رعایت موازین بهداشتی کارشان را درست انجام می‌دهند، اما عده‌ای نیز تخلف کرده‌اند که با آنها برخورد می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این اظهارات که تمام واردات روغن با مجوز وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و اگر مجوز این وزارتخانه نباشد، هیچ روغن پالمی ترخیص نمی‌شود، تصریح کرد: ورود روغن پالم مجاز است اما افزودن آن به فرآورده‌های لبنی، بدون مجوز، تخلف و ممنوع است.

دیناروند همچنین در پاسخ به این ادعا که نماینده وزارت بهداشت در هر کارخانه صنایع غذایی وجود دارد، گفت: فردی ذیصلاح به عنوان مسول فنی که کارمند خود کارخانه است و به وی اجازه داده شده که بر کیفیت تولید نظارت کند، در هر کارخانه صنایع غذایی وجود دارد. اما این فرد نماینده وزارت بهداشت محسوب نمی‌شود و حقوق خود را از این وزارتخانه دریافت نمی‌کند. مسول فنی کارخانه کارمند کارخانه صنایع غذایی است اما پروانه فعالیت خود را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تمام تلاش ما و دستگاه‌های نظارتی این است که وقوع تخلف را در محصولات غذایی به حداقل برسانیم.

دیناروند افزود: این موضوع که وزارت بهداشت در مورد مصرف روغن پالم هشدار داد، فرهنگسازی است نه تشویش اذهان عمومی و به نفع سلامت مردم است که مصرف روغن پالم را کاهش دهند. این وزارتخانه به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر میزان مصرف روغن پالم در کشور 50 درصد است که دولت موافقت کرده است در سال 93 مصرف روغن پالم را تا 30 درصد و سپس به 15 درصد کاهش دهد.
کد خبر eeb92d306d634615902b42c100abc695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =