فود پرس- مدیران شرکتهای لبنی که به جزء دو سه چهره شناخته شده کمتر با رسانه های گروهی ارتباط دارند و به نوعی از آنها دوری می کنند با به وجود آمدن ماجرای پرهیاهوی ورود روغن پالم به لبنیات راه خود را کج کردند و به سمت رسانه ها هرچند به صورت موقتی دست دوستی دراز کردند.

رونمایی از مدیرعامل شرکت لبنی کاله

شرکت کاله که معمولا در ماجراهای پرسروصدا پای ثابت است و پس از بروز مشکلات به رسانه ها توجه می کند و در بقیه ایام از رسانه ها دوری می گزیند اینبار نیز در بسیاری از پیامکهای شخصی و شبکه های اجتماعی در لیست شایعات قرار داشت و اما بالاخره با رونمایی از مدیرعامل خود و گفت گو با یکی دو رسانه خبری رابطه خود با رسانه ها را برقرار کرد و به شایعات پاسخ داد.

حمیدرضا منصوریان، مدیر عامل شرکت فرآورده هاي لبنی کاله در گفت و گو با فودپرس اعلام کرد: تمامی محصولات تولیدی شرکتهای شناسنامه دار عرضه شده در بازار داخل کشور بر اساس فرمولاسیون مندرج در پروانه های ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و منطبق با استانداردهای ملی صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت کاله نیز با توجه به جایگاه خود به هیچ عنوان از روغن پالم در محصولات تولیدی استفاده نکرده و نمی کند که پایشهای دوره ای سازمانهای نظارتی از محصولات این شرکت نیز ضمن تأکید بر این موضوع، سلامت آن را تضمین می کند. (متن کامل)

کاله همچنین در پیامکی تبلیغاتی نوشت: «کاله از گذشته تا امروز میهمان آشنای سفره های ایرانی است، با اطمینان از صحت مواد اولیه سالم، محصولات کاله را انتخاب و مصرف نمایید.»

سخنگوی همچنان رسانه ای پگاه

به جرات می توان گفت صنایع شیر ایران و شخص حسین چمنی سخنگوی صنایع شیر ایران در تمامی دوران ها بار بخش اعظمی از مسایل در زمینه فرهنگ سازی و ارتباط با رسانه ها در صنعت لبنیات را به دوش کشیده است. یار دیرینه رسانه ها که باورهای ستودنی اش  در اعتقاد به رسانه ها و افکار عمومی  توانسته او  و صنایع شیر ایران را از  بقیه متمایز کند اینبار نیز نقش پررنگی در اطلاع رسانی و روشنگری مباحث مربوط به روغن پالم و لبنیات داشت.
چمنی در دو یادداشت جداگانه که نسخه ای ازآنها به دفتر فود پرس هم رسید و در این سایت منتشر شد به بررسی اظهارات وزیر بهداشت و اثرات  یراکنده شدن اظهارات وزیر بهداشت در جامعه و پیامدهای آن در صنایع لبنی و سلامت جامعه پرداخت.
چمنی در یادداشت اول با عنوان « آقای وزیر، حالا من از شما می پرسم» با ادله بسیار به وضعیت صنعت روغن نباتی و روغن پالم در کشور و نقش دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی پرداخت و از نقش ناچیز صنایع لبنی در مصرف این ماده غذایی گفت.
او همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود خطاب به وزیر بهداشت نوشت: نتیجه زلزله 8 ریشتری ایجاد شده توسط شما پس از یکهفته این بود که با تشدید نظارتها، سازمان ملی استاندارد اعلام کند که تنها یک شرکت لبنی استفاده غیر مجاز ازچربی گیاهی داشته و بعنوان متخلف تحت پیگرد قرار گرفته است. آیا عجیب است که در کشوری که دو میلیون دامدار و 1070 شرکت فعال لبنی را در خود دارد و در انبارهای بخش خصوصی و دولتی اش 760 هزارتن روغن پالم ارزان قیمت دارای مجوز وجود دارد یک یا چند متخلف وجود داشته باشد؟ آیا شما سازوکار نظارتی و مجوز قانونی برای برخورد با چند متخلف را در اختیار نداشتید که به روشی غیر معمول متوسل شدید؟  به گمانم فراموش کرده بودید که شما وزیر بهداشت هستید و اداره نظارت بر مواد غذایی زیر نظر شماست! (متن کامل)
چمنی همچنین در یادداشت دیگری با عنوان «بفرمایید تب مالت!» نوشت:  پس‌لرزه‌های نهیب حساب نشده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صنعت شیر کشور که منجر به شناسایی دو! شرکت متخلف در این حوزه و معرفی آنان به عدالتخانه شد، حاشیه‌های دیگری را نیز به‌وجود آورده است. ظاهرا گروهی به خیال اینکه فرصتی طلایی نصیبشان شده تا انتقامشان را از صنعت لبنیات بگیرند، تلاش می‌کنند تا کشور را به سال‌ها قبل و به سطح مناطق فقیرنشین هند و بنگلادش برگردانند.
او در این یادداشت با اشاره به امکان بروز گسترده  تب مالت در کشور به سوء استفاده های فروشندگان  لبنیات سنتی پرداخت و اعلام کرد: طی سه سال گذشته 58 درصد به آمار مبتلایان به تب مالت در کشور اضافه شده است. در حالی که یکی از دلایل مهم ابتلا به این بیماری پرهزینه و طولانی مدت مصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه اعلام می‌شود، در شهری مثل تهران با افتخار اعلام می شود که تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های سنتی به سه برابر افزایش یافته است. (متن کامل)

چمنی همچنین در گفتگوهای مفصلی با صدا و سیما و خبرگزاری ها و روزنامه ها  در کنار رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی نقش مهمی در اطلاع رسانی در خصوص  بحران روغن پالم و لبنیات داشت.

ارسال پیامک چند میلیونی چوپان و گفت گوی جنجالی رییس هیات مدیره

محمد علی باهری رییس هیات مدیره چوپان که تا کنون در رسانه ها حضور چندانی نداشت د رگفتگویی با تسنیم با عنوان جنجالی «روغن پالم؛ خوراک دامی که وارد لبنیات شد» اظهار داشت: مصرف روغن پالم و هر نوع افزودنی غیر مجاز دیگر به شیر و لبنیات، اقدامی غیر اخلاقی و سود جویانه است که مضرات جدی آن بر سلامت افراد جامعه، جبران ناپذیر خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از کارخانجات لبنی را متهم به استفاده از روغن پالم کرد و گفت: وی با اشاره به اینکه گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پُر چرب بوده است گفت: در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا دوازده درصد متاسفانه برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده اند، ولی مجموعه تولیدی ما از این مساله مستثنی بوده است. (متن کامل)

شرکت چوپان همچنین با ارسال پیامکی چند میلیونی به مردم عنوان کرد: لبنیات چوپان/همیشه تازه/ همیشه سالم/ همیشه بدون پالم/ جهت اطمینان مصرف کنندگان محترم تاکید می نماید لبنیات چوپان بدون روغن پالم می باشد.

اقدام جالب دامداران در اعلام اعتراضیه حقوقی با عکس مشاور حقوقی ومدیرعامل

شرکت دامداران نیز که چندان رابطه خوبی با رسانه ها ندارد اینبار با اقدامی جالب و در نوع خود منحصر به فرد اعتراضیه حقوقی خود را همراه با عکس مشاور حقوقی و مدیرعامل  در یکی از روزنامه های اقتصادی چاپ کرد تا بالاخره پایش به مطبوعات  هم باز شود.
در متن این اعتراضیه حقوقی که با امضای هایده علیمردانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و مدیرعامل شرکت دامداران منتشر شده آمده است: "پیرو انتشار اخبار شتاب زده روزهای اخیر، این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان فرآورده های لبنی در عالی‌ترین سطح کیفی، رعایت استانداردهای ملی و الزامی مربوطه از جمله عدم استفاده از ترکیبات ممنوعه در محصولات لبنی را با اصالت و سابقه سی ساله خود تضمین و تصدیق می نماید و متقاضی شناسایی و معرفی متخلفین این امر در اسرع وقت می باشد.
انتظار ما از نمایندگان محترم مردم و مراجع ذی‌صلاح، رفتار و برخورد مسئولانه تر با حقوق مادی و حیثیت معنوی تمامی اقشار از جمله مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد. چرا که برخورداری از امنیت و سلامت کیفی محصولات لبنی، غذایی و آشامیدنی از حقوق مسلم و بدیهی روزمره هر انسانی در هر سرزمینی است. لذا بهتر است اقدامات پیشگیرانه موثر و به موقع، قبل از ایجاد تشویش افکار عمومی و محرومیت آحاد مردم از مصرف سرانه محصولات مورد نیاز و ضروری سلامت بخش توسط متولیان و متصدیان انجام شود از جمله نظارت و کنترل به موقع بر حسن اجرای الزامات و استانداردهای ملی، همچون جلوگیری از واردات، تهیه، تولید و توزیع و استفاده هر نوع مواد و اقلام غیرمجاز و شناسایی و حذف فعالیت های متخلفین در کوتاه ترین زمان ممکن. بهره مندی از تغذیه سالم و سلامت حق طبیعی و بدیهی هر فردی می باشد."


ای کاش مدیران صنایع غذایی به ویژه صنایع لبنی که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کنند توجه خود را به مقوله اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تنها به مواقع خاص خلاصه نکنند و با تدبیری کارآمدتر، رسانه ها را در کنار خود برای تمامی ایام داشته باشند تا با بیان درست حقایق و واقعیت موجود صنعت، بحران هایی از این دست، جامعه و صنعت ارزشمند لبنی  را با مشکل مواجه نکند.
کد خبر f8b9beb7c3f6400fb8ba7e6230962061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميررضا فرهنگ ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    2 0
    درخصوص افزودن روغن پالم به محصولات لبنى بايد به عنوان يك مطلع ابراز نمايم كه همانطور كه همه كارشناسان محترم صنايع غذائى وهمچنين كارشناسان محترم ادارات ذى ربط مطلع ميباشند كه افزودن روغن هاى گياهى در محصولات صادراتى به عراق استفاده مى شود و اكنون كه صادرات عراق تا مدت نامعلومى متوقف شده است اين حضرات محترم طى خطاب هايى جانسوز استفاده كنندگان را نكوهش مى نمايند وحتى خود را چنان برى از موضوع مى كنند كه انسان به مشاهدات خود نيز شك مى نمايد بنده با دليل كامل ميتوانم اثبات نمايم كه اگر امروز شركتى نسبت به استفاده از مواد شيميايى در فراورى ها اقدام نكند نمى تواند محصول فراورى كند و كاخانه اش چند سال قبل ميبايستى دراش تخته مى شد ولى به گفته نويسنده محترم گزارش فوق امروز منافع خودشان را در خطر ديده اند كه مثل بلبل شروع به اواز نموده اند.