فودپرس - انجمن دیریت کیفیت ایران با صدور بیانیه ای در خصوص روغن پالم و استفاده از آن در صنایع غذایی موضع گیری کرد.

به گزارفود پرس متن کامل بیانیه انجمن مدیریت کیفیت به شرح زیر است:

1- توصيه مي گردد ادارات محترم نظارتي بحث ها و نقطه نظرات كارشناسي خويش را بر اساس نتايج حاصل از انجام آزمون هاي تخصصي صورت پذيرفته توسط مراكز آزمايشگاهي معتمد و ذيصلاح و پس از بررسي و تائيد نهايي اعلام نموده و سپس شرايط اعمال قانون بر خاطيان را فراهم نمايند .  

2 -توصيه مي گردد ادارات محترم نظارتي  از هر گونه اقدام و تصميم گيري شتابزده پرهيز نموده  تا شرايط ترغيب مصرف كنندگان به لبنيات غير پاستوريزه فراهم نگردد و همچنين به موازات پايش شرايط عملكردي صنايع لبني شرايط نظارت و پايش عملكرد توليد كنندگان محصولات لبني به روش سنتي نيز بصورت جدي مورد پيگيري قرار گيرد و در صورت احراز تخلف از سوي هر يك از توليد كنندگان شرايط اعمال قانون و معرفي خاطيان فراهم گردد.

3 -كارخانجات لبني موظف  گردند كه مطابق با ضوابط قانوني و استاندارد هاي ملي  تدوين و ابلاغ شده  عمل نموده و در صورت بروز هر گونه تخلفي ؛برخورد قانوني اعمال گردد .

4 - توصيه ميگرددبه منظور پيشگيري از بروز هر گونه شبهات نسبت به نتايج ازمونهاي به عمل امده بر روي نمونه هاي مورد ازمون بازرسي و مميزي هاي مستمر از   آزمايشگاههاي همكار نيز در دستور كار ادارات نظارتي قرار گيرد.

5-پيشنهاد ميگردد كه به منظور بررسي كارشناسي خصوصيات تغذيه اي و بهداشتي  انواع روغنهاي مورد كاربرد در صنايع غذايي نسبت به تشكيل كارگروه تخصصي با همكاري ادارات نظارتي و قانوني و مراكز علمي و صنعتي اقدام گردد.
کد خبر 8ce2da86a26e4060840d5b34d326d677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =