سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تعاملات خوبی با صنایع لبنی در کمیته فنی بازنگری مصرف روغن پالم در فرآورده‌های غذایی صورت گرفت. همچنین در این جلسه مقرر شد تا اسامی شرکت‌های متخلف هیچگاه اعلام نشود.

محمد هاشمی با بیان این مطلب که کمیته فنی بازنگری مصرف روغن پالم در فرآورده‌های غذایی با جدیت پیگیر این موضوع است، گفت: چهارشنبه هفته گذشته این کمیته با حضور وزیر بهداشت برگزار و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و سازمان غذا و دارو با صنایع لبنی به تفاهم‌های خوبی رسید.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، در حقیقت طبق اطلاعیه این سازمان و سازمان ملی استاندار به مردم این اطمینان خاطر داده شده که محصولات موجود در بازار هیچ مشکلی نداشته و مردم می‌توانند با آرامش از لبنیات موجود در بازار استفاده کنند.

او با بیان این مطلب که اسامی شرکت‌های تولید کننده فراورده‌های غذایی و لبنی غیرمجاز که در رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مجازی یا در قالب پیامک منتشر می شوند، صحت ندارند، گفت: در حقیقت اسامی شرکت‌های متخلف هیچگاه اعلام نخواهد شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به این مطلب که بسیاری از شرکت‌ها تنها در برخی از محصولات دچار تخلف شده‌اند، گفت: با اعلام اسامی این شرکت‌ها، به مابقی محصولات آنها خیانت می‌شود. بر این اساس تصمیم گرفته شد تذکرات لازم تنها در خصوص همان محصول مطرح شده تا مشکلات رفع شود.
کد خبر 8c9f2057b1ac448682ce44f045327215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک مصرف کننده ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    مطابق ماده 1 و3 و 4 و 5 قانون مواد خوردنی آشامیدنی که توسط یکی از وکلای بنام از این سازمان پیرامون مصرف شرکتهای لبنی از این ماده بطور غیر مجاز و عدم برخورد مسئولین این سازمان با علم به مصرف این ماده مضر در سلامتی جامعه و احضار رئیس سازمان غذا دارو به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در باب تقصیرات مامورین دولتی انجام گرفت آیا صحبتهای سخنگوی سازمان غذا دارو در ارتباط با تعامل با متخلفین آنهم در کمیته فنی این سازمان به منظور عدم افشای نام متخلفین چه اهدافی را دنبال میکنند ؟ آیا این سازمان برای نظارت بمنظور رعایت حقوق مصرف کننده از جهت سلامت جامعه تاسیس شده یا بمنظور سرپوش گذاشتن روی تخلف متخلفین و سودا گران به منظور رفع مشکل آنها !!!؟ یا سر پوش گذاشتن روی اشتباهات خود در زمینه قصور در نظارت !؟ از عدم اعلام نام متخلفین و مماشات با آنها چه کسانی سود میبرند ؟ آیا این اجرای قانون و نظارت است که سازمان غذا دارو در دستورالعمل رسیدگی به شکایات و گزارشات خود تدوین کرده در صورت محرز بودن خلاف توسط آزمایشگاه اعلان کشوری صورت میگیرد . آیا این عمل سازمامن غذا دارو که بجای عذر خواهی از مردم به سبب کوتاهی در نظارت بر محصولات لبنی با متخلفین مطابق خبر فوق تامل کردن و نام آنان را فاش نکردن در جهت سلامت جامعه است ؟ چون واردات 3000 تنی اخیر روغن پالم و واردات قبلی آن با مجوز همین سازمان صورت گرفته و طبیعی است که این سازمان از افشای نام متخلفین که از این سازمان مجوز ورود روغن پالم اخذ کرده اند فاش نشود. چون این یا ضعف علمی این سازمان را میرساند یا نشان دادن عدم نظارت و کوتاهی مسئولین این سازمان که خود مستوجب برخورد قضایی است. حال تکلیف افرادی که از این محصولات استفاده کرده اند و در ریسک بیماریهای کشنده قلبی مطابق اظهارات جناب وزیر قرار گرفته اند چیست ؟ چه کسی از حقوق آنها که حتی با مماشت سازمان غذا ذارو ترکیبات محصول بطور دقیق روی کالا ( برخلاف قانون مواد خوردنی آشامیدنی ) درج نشده است دفاع میکند ؟